كلنگ احداث آغاز عمليات اجرايي فاز نخست بزرگراه پاكدشت- شهيد بابايي با حضور وزير راه و شهرسازي و استاندار تهران به زمين زده شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران فريبرز واحدي مديركل راه و ترابري استان تهران با اعلام اين خبر گفت:‌ بزرگراه امام رضا(ع) از سه راه افسريه واقع در جنوب شرق تهران محور ارتباطي به شرق و شمال شرق كشور بوده و روزانه ترافيك قابل ملاحظه اي را با مقاصد شهرهاي حاشيه اي كشور نظير قيام دشت، پاكدشت، شريف آباد، پيشوا و ورامين و مسيرهاي منتهي به مشهد الرضا (ع) را از خود عبور مي دهد.
به همين دليل لزوم دسترسي شهرهاي  جنوب شرق استان به شمال شرق تهران محورهاي منتهي به استان هاي شمالي و همچنين امكان دسترسي به عنوان محور جايگزين در مواقع بحران، اداره كل راه و ترابري را بر آن داشت تا نسبت به مطالعه و احداث بزرگراهي در برگيرنده اهداف فوق اقدام كند.
مديركل راه و ترابري استان تهران در ادامه افزود: فاز نخست پروژه در قالب 15 كيلومتر حدفاصل تقاطع بزرگراه امام رضا(ع) به سمت اتوبان شهيد بابايي به پيمانكار واجد شرايط واگذار شده و پيمانكار مربوطه در حال تجهيز كارگاه است.
وي با پيش بيني هزينه 250 ميليارد ريالي براي اجراي پروژه مذكور در مدت زمان 36 ماه تصريح كرد:‌ بزرگراه پاكدشت به شهيد بابايي در كيلومتر 25 بزرگراه امام رضا حدفاصل شهرهاي شريف آباد و پاكدشت از بزرگراه مذكور جدا شده و در مسيري 40 كيلومتري ضمن عبور از شرق رودخانه جاجرود، تجهيزات نظامي پارچين، درياچه سد ماملو و به موازات جاده اختصاصي صنايع ياد شده به تقاطع غيرهمسطح اتوبان شهيد بابايي به محور تهران- رودهن متصل مي شود.
واحدي در پايان با اشاره به مطالعه 87 پروژه در اين اداره كل تصريح كرد:‌ مطالعات مرحله اول و دوم 25 پروژه  جديد را از ابتداي بهمن ماه سال 90 در دستور كار قرار داديم كه از مهمترين آنها مطالعه احداث محور موازي امام رضا(ع)، اتصال محور پيشوا به قم- گرمسار، پيشوا به كمربندي پاكدشت و احداث جاده آنتني جوادآباد به محور قم به گرمسار است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار