مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: تا کنون 20 درصد از آب ذحیره شده سدها و آب بندانهای مازندران در فصل زراعی امسال بهره برداری شد.

طهماسبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران میزان زمینهای نشاکاری شده استان را 95 درصد اعلام کرد و افزود: مابقی زمین نیز با برداشت گندم، کلزا و دیگر محصولات زراعی تا پایان خرداد به زیر کشت شالی خواهد رفت.

وی میزان آب ذخیره شده در 10 سد در دست بهره برداری استان را 310 میلیون متر مکعب و میزان آب ذخیره شده در آب بندانهای مازندران را 360 میلیون متر مکعب بیان و تصریح کرد: با آب بهنگامی که وارد سدها و آب بندانهای استان می شود میزان آب قابل تنظیم این سدها و آب بندانهای استان بین 750 تا 800 میلیون متر مکعب است که در سال تولید ملی با افزایش سطح زیرکشت و همچنین کشت مجدد و آب فراوانی که امسال در اختیار کشاورزان قرار می گیرد شاهد افزایش تولید محصولات زراعی باشیم.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران پرداخت آب بها از سوی کشاورزان را امری ضروری دانست و گفت: برای کمک به کشاورزان نرخ آب بها امسال با کمترین رقم ممکن محاسبه شده انتظار داریم برای ارتقاء خدمات در بخش آب و حفظ و نگهداری از تاسیسات کشاورزان با پرداخت آب بها مشارکت کنند.

طهماسبی از ایجاد تشکل آب بران در حوزه شبکه البرز و تجن بر رعایت حقوق مشترکان و دریافت آب به میزان حق اشتراک خریداری شده تاکید کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.