یك مسئول سوری با اشاره به اظهارات هروه لادسوس معاون دبیر كل سازمان ملل در امور صلح بانی مبنی بر وقوع جنگ خانگی در سوریه و خروج بسیاری از مناطق این كشور از كنترل دولت را رد كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازروزنامه الوطن،  يکي از مسئولان سوری كه خواست نامش فاش نشود، افزود: اظهارات لادسوس نشان می دهد كه او معنای جنگ خانگی و حملات تروریستی علیه سوریه را نمی داند.

این مسئول سوری از مسئولان سازمان ملل خواست كه ابزاری در دست امریكا نباشند و اظهارات سران این كشور را بدون فكر كردن تكرار نكنند.

وی افزود كه مسئولان سازمان ملل باید از یكسونگری خودداری كنند و حقایق را آشكار سازند و طرفی را كه همكاری با طرح كوفی عنان فرستاده سازمان ملل برای حل بحران سوریه را رد كرده، معرفی كنند.

عنان روز 24 فروردین ماه سال جاری طرح شش بندی برای حل بحران سوریه ارائه كرد كه توقف خشونت و مذاكره دولت سوریه با مخالفان دو بند عمده آن است.

شورای امنیت سازمان ملل بر اساس این طرح قطعنامه 2043 را تصویب كرد كه بر مبنای آن 300 ناظر بر آتش بس به سوریه اعزام شدند.

این مسئول سوری افزود: لادسوس نیك می داند سوریه توافقنامه امضا شده بین سازمان ملل و دولت سوریه در مورد فعالیت ناطران بین المللی را به طور دقیق اجرا كرده است و از او می خواهیم حقایق را به صورت شفاف بازگو كند.

وی در ادامه افزود كه این مسئول سازمان ملل خوب می داند كه عناصر مسلح با حمایت آمریكا، عربستان، قطر و تركیه طرح عنان را رد كرده اند و بر روی هیات سازمان ملل در سوریه آتش گشودند و از ورود آنها به مناطقی مشخص جلوگیری كرده اند.

به گفته این مسئول سوری، این عناصر مسلح هستند كه كنترل خود را بر لانه هایشان از دست داده اند و دولت سوریه هیچگاه كنترل خود را از دست نداده است.

این مسئول سوری بار دیگر بر حمایت كشور متبوعش از طرح عنان تاكید كرد و حفظ جان ناظران بین المللی و كمك به آنها در اجرای ماموریتشان را از وظایف دولت سوریه دانست.

برچسب ها: سوریه ، جنگ ، داخلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار