ديده‌بان حقوق بشر امروز از دولت بنگلادش درخواست كرد ، مرز خود را به روي پناهندگاني كه به علت خشونت‌هاي قومي در غرب ميانمار به اين كشور وارد مي‌شوند ، باز نگه دارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس ؛ ديده‌بان حقوق بشر مستقر در نيويورك در بيانيه‌اي اعلام كرد : بنگلادش بايد به آژانس‌هاي مستقل كمك‌هاي بشردوستانه اجازه دسترسي آزاد و بدون دخالت به نواحي مرزي را بدهد.

براساس اين گزارش ، ديده‌بان حقوق بشر زماني نگراني خود را ابراز داشت كه دولت بنگلادش روز سه‌شنبه 3 قايق حامل يك هزار مسلمان فراري از خشونت‌هاي قومي در ميانمار را عقب راند. تاكنون شمار پناهندگان فراري از ميانمار به 1500 مورد افزايش يافته است.

"بيل فرليك"، مدير امور پناهندگان در ديده‌بان حقوق بشر گفت: بنگلادش با بستن مرز خود با ميانمار در زمان بروز خشونت و درگيري كه خارج از كنترل است، باعث به خطر انداختن جان مردم در ميانمار مي‌شود.

داكا ، پايتخت بنگلادش تحت قوانين بين‌الملل تعهداتي را براي باز نگه داشتن مرز خود دارد و بايد از آنها حمايت كند.

در بيانيه ديده‌بان حقوق بشر مستقر در نيويورك همچنين به دولت‌هاي ديگر براي تامين كمك‌هاي بشردوستانه و حمايت از پناهندگان تاكيد شده است.

درگيري‌هاي خشونت‌آميز در ميانمار ميان بودايي‌ها و اقليت مسلمان به نام "روهنگيا" از جمعه دست‌كم 12 كشته بر جاي گذاشته و باعث تخريب و آسيب به صدها واحد مسكوني شده است.

"ديپو موني"، وزير امور خارجه بنگلادش روز سه‌شنبه در يك كنفرانس خبري در داكا گفت : بنگلادش تمايلي براي ورود مهاجران به اين كشور ندارد چرا كه منابع اين كشور فقير، بسيار كم است. با اين حال، هنوز تعدادي از پناهندگان ميانماري به بنگلادش مي‌آيند.

دولت بنگلادش سال‌هاست تلاش دارد تا اين مهاجران را به ميانمار بازگرداند اما ده‌ها هزار تن ديگر از اين مسلمانان طي سال‌هاي اخير به صورت غيرقانوني وارد بنگلادش شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار