حجت الاسلام سید مهدی خاموشی امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر الکترونیکی در جمع مسئولان سازمان تبلیغات استان ها گفت: پالایش فضای مجازی در دریافت اطلاعات ضروری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام سید مهدی خاموشی با تاکید بر اینکه دریافت اطلاعات در فضای امن ضرورت نظام اسلامی است،افزود: در حال حاضر مسئولیت نظارت و امن نمودن فضای مجازی یکی از وظایف شورای عالی فضای مجازی و سازمان های مربوطه است.
وی با اشاره به اینکه اتفاق نظر برای جلوگیری از فعالیت های سایت های ضد دین انقلاب اسلامی و مستهجن در کشور وجود دارد افزود: سازمان تبلیغات اسلامی به صورت جدی و صریح برای پاک سازی فضای اینترنتی به همت همکاران و عموم مردم در این راستا فعالیت می کند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به طرح و پروژه امر به معروف و نهی از منکر الکترونیکی که در راستای پالایش فضای مجازی اجرا می شود،‌افزود: این طرح به همت موسسه تبیان سازمان تبلیغات اسلام برای دو گروه مخاطب عام و کاربر ویژه از سایر سازمان ها اجرا می شود.
وی دراین باره تصریح کرد: کاربران ویژه که به هم یاران طرح امر به معروف و نهی از منکر الکترونیکی معروف اند از شبکه های اجتماعی تاثیر گذار دینی و فرهنگی هستند که دارای کد ویژه اند.
*افزایش تولید محتوا در ادارات استانی
حجت الاسلام خاموشی گفت: افزایش تولید محتوا، جمع آوری سخنرانیهای مفید سخنرانان برجسته در هر استان و تولید مقاله در دستور کار قرار گیرد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به وجود سیستم هایی چون مدرسه فقاهت و فقه و پرسش در فضای مجازی گفت: درس های خارج مدارس علمیه جهان اسلام در فضای مجازی از طریق سیستم مدرسه فقاهت قابل دسترس است.
وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی نیز باید سامانه تبلیغاتی شکل دهد و زیر ساخت های سخت افزاری نیز تقویت شود.
حجت الاسلام خاموشی با تاکید بر اینکه کنسرسیوم یا کتابخانه مجازی جمهوری اسلامی تشکیل شده ادامه داد: عضویت و ارایه انتشارات و داده ها از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در این کتابخانه گسترده در سال جاری در دستور کار سازمان است.
*اجرای طرح امر به معروف و نهی از  منکر الکترونیکی
در ادامه این همایش رئیس موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی گفت: طرح امر به معروف و نهی از منکر الکترونیکی با مشارکت شبکه های اجتماعی دینی اجرا می شود.
علیرضا طالب پور با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده برای این طرح گفت: پشتوانه مالی و بودجه در نظر گرفته شده برای اجرای طرح 12 میلیارد تومان است که در فاز اول 2 میلیارد از آن را موسسه تبیان بر عهده گرفته است.
طالب پور با تاکید بر اینکه در حال حاضر شبکه های اجتماعی مذهبی در کشور وجود دارند ادامه داد: گروه های معتکفین،‌ حافظان قرآن، اعضای موسسه تبیان، دانشجویان عمره گذار از جمله شبکه های اجتماعی تاثیر گذار در اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی هستند.
طالب پور با اشاره به دیگر دستاوردهای پالایش فضای مجازی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: طراحی و ارایه نرم افزار پیشگیرانه برای خانواده ها و مسئولان سازمان های مختلف به منظور نظارت بر سیستم های رایانه ای و پاکسازی آنها از فایل های ناسالم در دستور کار موسسه تبیان است.
رئیس موسسه تبیان اظهار داشت: ارایه آموزش های الکترونیکی به کاربران، نظر سنجی و مطرح کردن بحث های عقیدتی و منسجم کردن نیروهای ارزش طرح امر به معروف و نهی از منکر الکترونیکی با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی مورد توجه است.
*پالایش فضای مجازی از طریق راه اندازی سیستم امن ایران
در ادامه همایش معاون بخش فنی موسس تبیان با اشاره به رویکرد پالایش فضای مجازی این موسسه از راه اندازی سیستم امن ایران خبر داد.
سید حیدر مرتضوی گفت: سیستم امن ایران مخفف امر به معروف و نهی از منکر الکترونیکی ایران است که هم اکنون در اختیار مخاطبان در فضای مجازی است.
وی با اشاره به تقویت زیر ساخت ها و مراکز سخت افزاری در هر استان گفت: با وجود توسعه اینترنت ملی پهنای باند در هر استان افزایش می یابد.
مرتضوی گفت: در راستای اجرای این طرح با سیستمی از توان و انگیزه مذهبی جامعه استفاده شود و شبکه های اجتماعی مختلف در این طرح مشارکت داشته باشند.
معاون بخش فنی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان پیرامون نحوه استفاده از سیستم طرح امر به معروف و نهی از منکر الکترونیکی گفت:‌کاربران می توانند در صورت مشاهده مطالب وفایلهای تصویری ناسالم آنها را در فضای اینترنتی برای سیستم امن ایران ارسال کنند./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار