اولین همایش بین المللی" سلامت زنان در ایران" 25و26 خرداد ماه درسالن صدرا و سینای شیراز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس،رئیس سمینار " سلامت زنان در ایران" گفت : سلامت زنان در جامعه از جمله موضوعاتی است که در بخش سلامت نیاز به توجه ویژه و مضاعف دارد زیرا که بانوان مشکلات وتهدیدات خاصی را در این زمینه پیش رو دارند.

دکتر کامران باقری لنکرانی ادامه داد: تاکنون در جامعه بیشتر توجه معطوف به سلامت مردان بوده به طوریکه بیشتر متخصصان مرد و تحقیقات آنها نیز در زمینه مشکلات آقایان بوده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد افزایش 10 برابری تعداد پزشکان متخصص وفوق تخصص زن هستیم که این موضوع باعث شده تا موضوعات مربوط به سلامت زنان با نگاه برجسته و واقعی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سمینار" سلامت زنان در ایران" تصریح کرد: این همایش توسط مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت و با همکاری سازمان بهداشت جهانی، دانشگاه لیدن هلند، فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران و با حضور اساتیدی از کشورهای ایران، هلند، مصر، کانادا، پاکستان، آمریکاو ایتالیا برگزار می شود.

باقری لنکرانی سپس به استقبال فراوان علاقمندان در سطح ایران وجهان ازاولین سمیناربین المللی" سلامت زنان در ایران" یاد کرد وافزود: استقبال از سمینار در پایگاههای اطلاع رسانی جهانی بسیار مناسب بوده به طوریکه 470 مقاله به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت 255 مقاله پذیرفت شد و 25درصد سخنرانان سمینار اساتید دانشگاههای خارج کشور هستند.

وی با اشاره به برگزاری 40 سخنرانی در سمیناربین المللی" سلامت زنان در ایران" بیان داشت: ارتقای سلامت بانوان، سلامت باروری، سلامت روان، تغذیه در دوران خاص مانند باروری، شیردهی، یائسگی، بیماریهای واگیر و غیر واگیر، سالمندی بانوان سر فصل های اصلی این همایش هستند.

رئیس همایش " سلامت زنان در ایران" ابراز داشت: در کنار برگزاری سخنرانیها میزگردهای علمی نیز پیش بینی شده که امیدواریم باعث ایجاد فضای تعاملی بین متخصصین داخلی وخارجی سازمان های ملی وبین النمللی شود.

باقری لنکرانی میزان دستیابی به اهداف هزاره سوم مرتبط با بانوان در سطح جهانی وملی، دستیابی به کاستیها و چرایی های محقق نشدن اهداف هزاره سوم ( کاهش مرگ ومیرمادران بارداربه کمتر از 75 درصد)، بحث باروری وکنترل بیماری های عفونی در میان بانوان،بحث در مورد سزارین ، بررسی برخی بیماری های خاص زنان ونحوه پیشگیری ودرمان آنها، خوشونت در خانواده وعوارض ناشی از آن را از مهم ترین عناوین میزگردهای علمی سمینار " سلامت زنان در ایران" دانست.

وی اظهارهمچنین امیدواری کرد که همایش " سلامت زنان در ایران" با توجه به حضور صاحب نظران ملی وبین المللی فضایی مثبت ایجاد کند تا سلامت زنان در ایران از پشبیبانی قوی ترتحقیقاتی وعلمی بهره مند شود.

رئیس همایش" سلامت زنان در ایران" یادآور شد: مشمولان آموزش مداوم با ارائه مقاله در این سمیناراز 10 امتیاز برخوردار می شوند و همچنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه یه مباحث اجتماعی وفرهنگی مطرح شده درسمینار سلامت زنان در ایران 1.5 امتیازنیز به عنوان معرفت زدایی به اعضای هیئت علمی شرکت کننده در همایش می افزاید.

باقری لکرانی اظهار داشت: همایش سلامت زنان در ایران" با حضور مشاور رئیس جمهور در امور زنان و رئیس نهاد خانواده ریاست جمهوری ساعت هشت صبح 25 خرداد ماه آغازمی شود./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.