ادغام علم و تجربه در بحث كشاورزی،راهگشای حل مشكلات تولید می باشد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،نماینده كشاورزان نمونه استان زنجان با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری بنام سال تولید ملی،حمایت از سرمایه و كار ایرانی ، گفت: امید است امسال مشكلات عدیده كشاورزان با برنامه های حمایتی دولت خدمتگذار حل گردد.

آذرنژاد با اشاره به تصمیمات اخذ شده در كارگروه تخصصی بخش كشاورزی استان، افزود:تصمیم گیری های كلان كشاورزی در استان ها بدون حضور كشاورزان صورت گرفته و این امر باعث عدم تطبیق تدابیر و مشكلات می شود.

وی،به دلایل موفقیت كشاورزان علی الخصوص زارعین نمونه استان اشاره و خاطرنشان کرد: زمان دقیق مبارزه با آفات و علف های هرز،استفاده از بذور اصلاح شده ،استفاده از نهاده های مدرن و همكاری با شركت های خدمات حمایتی بخش كشاورزی از جمله دلایل تفاوت كاركرد كشاورزان نمونه با سایر كشاورزان می باشد.

رییس هیئت مدیره نظام صنفی كشاورزی استان زنجان هم به دلایل انتخاب خود به عنوان كشاورز نمونه اشاره کرد و گفت:از 700 هكتار اراضی دیم شخصی با استفاده از رقم اصلاح شده گندم 'سرداری' عملكردی در حدود2/1 تن در هكتار محصول برداشت نموده و این میزان بیشتر از متوسط استان است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.