کارشناس مسئول گسترش شبکه مرکز بهداشت استان یزد گفت: کليه هزينه هاي ویزیت پزشک، دارو،آزمايشگاه، تصويربرداري و بستری در خارج از نظام ارجاع، به عهده بيمار است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر مسعود شریفی در پاسخ به این سوال که « چه کسانی می توانند از خدمات پزشک در شهر استفاده کنند؟» اظهارکرد: کلیه کسانی که تحت پوشش یکی از بیمه ها که شامل  بیمه خدمات درمانی، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، کمیته امداد باشند می توانند از این طرح استفاده کنند و در غیر اینصورت می توانند با مراجعه به ادارات بیمه خدمات درمانی تحت پوشش بیمه ایرانیان قرار گیرند.

وی درپاسخ به این که « آیا برای درمان می توان مستقیما به پزشک متخصص مراجعه کرد؟ در صورت مراجعه مستقیم به پزشک متخصص هزینه درمان چگونه خواهد بود؟» تصریح کرد: در صورت مراجعه مستقیم به متخصص  و مراکز تخصصی کلیه هزینه ها اعم از ویزیت، دارو، آزمایشگاه، رادیولوژی و بستری بصورت آزاد محاسبه می شودو به عهده بیمار است.

دکتر شریفی در ادامه  با اشاره به پرداخت هزینه های ویزیت پزشک خانواده  خاطرنشان كرد: هزینه ویزیت در مراجعه به پزشک خانواده رایگان است.

این کارشناس مسئول گسترش شبکه در پاسخ به سوال وب دا مبنی بر اینکه «  تهیه داروی تجویز شده توسط پزشک خانواده از چه داروخانه هایی امکان پذیر است؟ مبلغ پرداختی برای تهیه دارو چقدر است ؟» گفت: هزینه دارو در مراجعه به پزشک خانواده مربوطه رایگان است. هزینه دارو در مراجعه به پزشک متخصص و فوق تخصص مانند شرایط فعلی می باشد.

وی در پاسخ به به این سوال که «آیا خدمات دندانپزشکی مشمول برنامه پزشک خانواده در مناطق شهری است؟» متذکرشد: هزینه خدمات دندانپزشکی مانند روند کنونی خواهد بود.

دکتر شریفی در ادامه با اشاره به « هزینه ارائه خدمات تزریقات و وصل سرم در مطب پزشک خانوده » بیان داشت: هزینه تزریقات و سرم تراپی در مراجعه به پزشک خانواده رایگان است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار