روزنامه الشرق الاوسط نوشت: ايران قصد دارد زير دريايي قدرتمندي بسازد که با سوخت هسته اي کار مي کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در پايگاه اينترنتي خود در گزارشي نوشت: درياسالار عباس زميني از افسران بلندپايه نيروي دريايي ايران با اشاره به برنامه اين نيرو براي ساخت زيردريايي هسته اي با قدرت بالا گفته است: ما هم اکنون در مراحل اوليه ساخت زيردريايي هاي هسته اي هستيم.

زميني تاکيد کرده است ايران شاهد پيشرفت زيادي در توسعه و دستيابي به فناوري هسته اي براي توليد انرژي و استفاده در زمينه کشاورزي و پزشکي است.

وي افزوده است: پيشرفت در اين زمينه ها به ايران اجازه داده است به ساخت زيردريايي هايي که با سوخت هسته اي کار مي کند بينديشد.

اين روزنامه در ادامه مي نويسد از سوي ديگر تهران ديروز تاکيد کرد سعيد جليلي مذاکره کننده ارشد هسته اي اين کشور با کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا روي محتواي گفتگوهاي آينده که قرار است در 18 و 19 ماه ژوئيه جاري در مسکو ميان ايران و قدرت هاي بزرگ برگزار شود توافق کرده اند. در بيانيه شوراي عالي امنيت ملي ايران که مسئول پرونده هسته اي اين کشور است آمده است اين گفتگوها درباره مطالب و پيشنهادهايي که دو طرف در گفتگوهاي ماه گذشته بغداد ارائه کردند متمرکز خواهد بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار