واشنگتن اعلام كرد ، تا اواسط ژوئيه (اواخر تير ماه) فرصت هست كه طرح كوفي عنان در سوريه اجرا شود و بعد از اين زمان بسيار سخت خواهد بود كه اين مهلت بار ديگر تمديد شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سايت شبكه الجزيره ؛ هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا در سخناني در موسسه تحقيقاتي بروكينگز در واشنگتن عنوان داشت: آمريكا به طور كامل از طرح شش ماده‌اي كوفي عنان، نماينده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب حمايت مي‌كند و تلاش‌هاي كوفي عنان به شكل بي‌سابقه‌اي مورد حمايت تمامي كشورهاي جهان است.

وي با اشاره به خشونت‌هاي اخير در سوريه ، دولت دمشق را مسئول خشونت‌ها در اين كشور دانست و مدعي شد : تلاش‌هاي بين‌المللي با حضور روسيه آغاز شده تا انتقال ديپلماتيك قدرت در سوريه اجرا شود.

وي همچنين اعلام كرد : آمريكا با پيوستن ايران به مذاكرات در مورد سوريه و گروه تماس كه به زودي تشكيل خواهد شد ، مخالف است.

كلينتون ادامه داد: ما درخصوص ماموريت كوفي عنان هفته گذشته با وي مذاكره كرديم و در ذهن خود جدول زماني مشخصي براي موفقيت يا عدم موفقيت اجراي طرح عنان طراحي كرديم.

وزير امور خارجه آمريكا گفت: تا نيمه ماه ژوئيه يعني زماني كه شوراي امنيت نشستي را براي بررسي اوضاع سوريه برگزار مي‌‌كند، طرح كوفي عنان قابل اجرا خواهد بود و اين زمان حداكثر فرصتي است كه داده خواهد شد تا طرح عنان در سوريه موفق شود و پس از اين مدت اگر پيشرفت چشمگيري در اوضاع سوريه ملاحظه نشود بسيار سخت خواهد بود كه مهلت ماموريت ناظران صلح بين‌المللي و طرح كوفي عنان در سوريه تمديد شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار