وزير آموزش و پرورش مشاوره را كليدي ترين جايگاه آموزش و پرورش خواند.

محمد رضا حاجي بابايي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، مشاوره را كليدي ترين جايگاه آموزش و پرورش خواند و يادآور شد: در صورت عدم وجود مشاوره آموزش و پرورش نمي تواند به حيات خود ادامه دهد.
وي محوريت مشاوره در مدارس تاكيد و تصريح كرد: فعاليت پرورشي اخص فعاليتهاي فرهنگي است.
وي اظهار داشت: مشاوران و مربيان پرورشي كساني هستند كه به مدير و معلم و دانش آموزان مشورت مي دهند و آن ها را به راه راست هدايت مي كنند.

*ورود به فاز عملياتي جديد مشاوران مدارس
حميد رضا حاجي بابايي از ورود فاز عمليات جديد مشاوره خبر داد و با اشاره به مدارس قرآني گفت: برند اين مدارس پرورشي و از انواع مدارس عادي است كه دانش آموزان را علاوه بر تجهيز به مفاهيم علمي و دانش روز با مفاهيم آسماني كتاب روح بخش قرآن كريم آشنا مي سازد.
وي در توصيف اولويت فعاليت هاي مشاوره اي در مدارس گفت: حرف اول و دوم مشاوره آن است كه دانش آموزان در فضايي قرار گيرند كه احساس نامطبوع نكنند و راه ايمن سازي در صورت ورود جو نامطبوع به محيط خود را داشته باشند.

*هنرستان ها 90 درصد مشاغل كشور را در خود جاي داده اند
حاجي بابايي گفت: در آيين نامه آموزشي براي دانش آموزان پايه اول دبيرستان در صورت عدم كسب نمره قبولي در يك يا چند ماده ثبت نام اين دانش آموزان به صورت مشروط در پايه بالاتر انجام مي شود تا در درس مذكور را با شركت در كلاس هاي تابستاني اختياري پشت سر گذارند.
وزير آموزش و پرورش هدايت دانش آموزان به سمت رشته هاي فني و حرفه اي را اصل مهم تلقي كرد و افزود: ارزيابي هاي انجام شده در كشور حاكي از موفقيت فارغ التحصيلان هنرستان ها و مراكز كار و دانش فني با مدرك تحصيلي ديپلم نسبت به فارغ التحصيلان مدارك بالاتر رشته هاي نظري است./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار