كليه كاغذ فروشان گران فروش با توجه به لزوم اعمال نظارت بر تمامي مراحل چاپ و نشر محصولات فرهنگي مكتوب بايد مشمول تعزيرات شوند.

محسن پرويز نويسنده و سخنگوي انجمن قلم در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه كليه كاغذ فروشان گران فروش بايد مشمول تعزيرات شوند، افزود: اعمال نظارت بر روي تمامي مراحل چاپ و نشر محصولات فرهنگي مكتوب از سوي سازمان تعزيرات و وزارت هاي فرهنگ و ارشاد اسلامي و بازرگاني ضروري است.
وي در ادامه با بيان اينكه بهتر است كه به جاي گراني بگوييم گرانتر شدن كتاب گفت: از دلايل لزوم جابجايي اين دو اصطلاح مي‌توان به آنكه در اصل و در مقايسه با ساير كالاها، كتاب در كشور ما گران نيست اشاره  كرد.
اين نويسنده كتاب را در سبد كالاي خانواده جزو كالاهاي ارزانقيمت به حساب آورد و اظهار داشت: كتاب در فرهنگ ما برخلاف اجناسي چون بستني جاي نيفتاده و اين امر موجب بزرگي مبحثي چون گراني 10 درصدي آن در برابر چشمان اقشار مختلف جامعه است.
پرويز واقعيت را افزايش قيمت كتاب به تناسب تورم حاكم بر اقتصاد جامعه دانست و تصريح كرد: در حال حاضر بازار كاغذ با مشكلي به نام عرضه اين ماده اوليه و انكارناپذير عرصه نشر كشور با قيمت كاذب مواجه است.
وي ادامه داد: البته كاغذ وارداتي در زمان ورود با قيمت دولتي به كاغذ فروشان داخلي ارائه مي‌شوند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار