موسسه آزادی و امنیت گزارشگران در باکو ضمن اشاره به علل اصلی بازداشت و حبس خبرنگار محلی شبکه جهانی سحر در جمهوری آذربایجان، حکم ناعادلانه دادگاه درباره این خبرنگار را محکوم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، روابط عمومی این شبکه بین المللی اعلام کرد: موسسه آزادی و امنیت گزارشگران در باکو در بیانیه ای ضمن محکوم کردن این اقدام باکو از دولت خواسته است  با گسترش و پذیرش آزادی بیان در کشور" آنار بایراملی" را فورا آزاد کند.
در این بیانیه آمده است: شبکه تلویزیونی سحر با پخش برنامه هایی به زبان آذری مشکلات سیاسی و اجتماعی حاکم بر این کشور را منعکس می کند و از این رو مدام تحت فشار قرار می گیرد.
در این بیانیه همچنین تاکید شده است: موسسه آزادی و امنیت گزارشگران، صرفنظر از وضعیت مناسبات میان دولت ها معتقد است به هیچ عنوان نباید روزنامه نگاران را با اتهامات ساختگی بازداشت و زندانی کرد.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر  در این کشور ؛ سردبیر روزنامه "خورال"، سردبیر سایت خبری "اسلام آزادی. آذ"، دو تن از کارکنان شبکه تلویزیونی"خیال تی وی" و سردبیر سایت خبری " آزاد خبر.آذ" به اتهامات واهی در زندان های باکو بسر می برند.
موسسه آزادی و امنیت گزارشگران در باکو از دولت جمهوری آذربایجان خواست با احترام به اصل آزادی بیان تمامی روزنامه نگاران مذکور ازجمله آنار بایراملی را فورا آزاد کند.
همزمان با آغاز موجب سوم اختناق و سرکوب و دستگیری فعالان اسلامی و مدافعان آزادی بیان در جمهوری آذربایجان، آنار بایراملی 17 فوریه گذشته به اتهام واهی حمل مواد مخدر بازداشت شد.
بازداشت خبرنگار محلی شبکه سحر واکنش ده ها موسسه و نهادهای بین المللی از جمله سازمان خبرنگاران بدون مرز، کمیته دفاع از روزنامه نگاران مستقر در نیویورک، موسسه امنیت و آزادی خبرنگاران باکو، موسسه حقوق خبرنگاران در باکو، موسسه خبرنگاران مسلمان در ایران را به  دنبال داشت و در روزهای گذشته نیز طی نشستی در فرهنگسرای تهران از سوی خبرنگاران  ایرانی و کارشناسان شرکت کننده در مراسم با محکومیت روبه رو شد.
با این حال برغم اثبات نشدن اتهام بی اساس به آنار بایراملی دادگاه سفارشی وابسته به وزارت امنیتی ملی جمهوری آذربایجان پس از پنج جلسه نمایشی، در حکمی غرض ورزانه آنار بایراملی، خبرنگار محلی  شبکه سحر در باکو را به دو سال حبس محکوم کرد.
روز گذشته رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران ضمن  ابراز تاسف از صدور حکم  زندان دو ساله برای خبرنگار شبکه سحر ، توصیه کرد که کشورها وارد مباحثی نشوند که خود را از ظرفیت‌های خوب همکاری محروم کنند و فضایی ایجاد شود که این همکاری‌ها تحت تاثیر قرار گیرد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار