برگزاري رويترز نوشت: يک مقام بلندپايه NITC بزرگترين اپراتور نفتکش ايران اعلام کرد اين شرکت از پوشش بيمه اي يک ميليارد دلاري براي حفظ ناوگان خود در آبها و خدمات رساني به مشتري هاي خود در آسيا برغم تحريم هاي غرب عليه تجارت نفت جمهوري اسلامي برخوردار است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، آمريکا و اتحاديه اروپا اقداماتي مالي را عليه ايران به اجرا گذاشته اند که از آن جمله مي توان به برخي اقدامات براي جلوگيري از دستيابي تهران به پوشش بيمه است.

اين مقام ان آي تي سي که خواست نامش فاش نشود افزود: فعاليت تجاري اين شرکت در آسيا تحت تاثير اين تحريم ها قرار نگرفته است و ما مي توانيم بدون هيچ مشکلي در هر نقطه از آسيا به فعاليت خودمان ادامه دهيم.

وي بااين حال از ارائه آمار و اطلاعات درباره محموله هايي که جابجا مي کند خودداري کرد.

به هرحال اظهارات اين مقام ان آي تي سي با مدارکي که نشان مي دهد خريداران آسيايي درحال کاهش چشمگير خريد نفت از ايران هستند، در تضاد است و نشان مي دهد آسيا همچنان در معامله اي گسترده با ايران است.

يکي از اين مدارک اظهارات اين هفته يک مقام بلندپايه شرکت نفت چين است که اعلام کرد شرکت سينوپک چين واردات نفت از ايران را امسال به يک پنجم کاهش خواهد داد.
برچسب ها: nitc ، ایران ، تحریم ، نفتکش ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار