مایکروسافت در حال رایزنی با شرکت های بزرگ چینی برای همکاری و ارایه سیستم عامل ویندوزفون بر روی گوشی های هوشمند آنهاست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، ر حالی که سیستم عامل آندرویید گوگل پیشرفت خوبی داشته و همچنان بخش بزرگی از بازار را در اختیار دارد، اما مایکروسافت قصد دارد با همکاری شرکت های بزرگ چینی سهم خود را در بازار جهانی افزایش داده و از گوگل پیشی بگیرد. بر این اساس مایکروسافت جمعه گذشته با مدیرعامل شرکت ZTE در چین مذاکره کرده است.

 

ظاهرا در قدم نخست این دو شرکت به توافق رسیده و قرار است در طول ماه جاری جدیدترین گوشی هوشمند ZTE با نام Orbit با سیستم عامل ویندوز فون به بازار چین عرضه شود.

 ZTE یکی از بزرگ ترین سازندگان تجهیزات موبایلی در دنیا به شمار می رود و این شرکت برنامه ریزی کرده که بیش از 30 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در طول سالجاری به فروش برساند.

 از سوی دیگر شرکت هایی مثل مایکروسافت، گوگل و اپل سعی می کنند تولیدکنندگان تجهیزات را متقاعد کنند که از محصولات آنها در تولیداتشان استفاده کنند و از آنجا که بازار تلفن همراه چین بزرگ ترین بازار دنیا به شمار می رود این شرکت ها با عرضه پلاتفورم خود می توانند سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص دهند.

 محققان پیش بینی کرده اند، شرکت ZTE اگر گوشی های خود را در بازار اروپا، آمریکای شمالی، برزیل و ژاپن عرضه کند میزان فروش این برند چینی در طول سال جاری دو برابر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار