دکتر میرادی متخصص داخلی و مدیر گروه بیماریهای غیر واگیر دانشگاه علوم پزشكي دیابت نوع 1 و2 و دیابت بارداری را از انواع دیابت عنوان کرد و اظهار داشت: در دیابت نوع 1 تعداد کمی از جوانان و کودکان به آن مبتلا می گردند و برای درمان نیاز به انسولین دارند.

به گزارش خبرنگار پزشکی باشگاه خبرنگاران قم، وی دیابت نوع 2 را یک بیماری بی سر و صدا، مخرب و پیشرونده ذکر کرد و گفت: اين بيماري بسیار آرام و خاموش پیشرفت می کند و ممکن است تا سالها هیچگونه علامتی از خود نشان ندهد. و بیشتر افراد بالای 30 سال به این بیماری مبتلا می گردند.

دكتر ميرادي تصریح کرد: افراد چاق، کم تحرک، و مبتلا به فشار خون بالا و همچنین افراد دارای چربی خون بالا بیشتر از بقیه افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری دیابت می باشند.
وی ادامه داد: علایمی همچون پرخوری، تشنگی، دیر بهبود یافتن زخمها، خارش پوست ، تاری دید و تولد نوزادان بالای 4 کیلوگرم از علامتهای ابتلا به دیابت می باشد.
اين متخصص داخلي اذعان کرد: اگر استراتژی موفقیت آمیزی برای پیشگیری و کنترل بیماری دیابت اجرا نگردد پیش بینی می شود که تا سال 2030 تعداد بیماران دیابتی دردنیا به 438 میلیون نفر افزایش پیدا کند.
وي یاد آور شد: که سالانه در دنیا 4 میلیون نفر بر اثر بیماری دیابت جان خودشان را از دست می دهند که این تعداد برابر با 9% کل مرگهای جهان می باشد.

دکتر میرادی با بیان این مطلب که در حال حاضر 2% جمعیت کشور ما را مبتلایان به دیابت تشکیل می دهند خاطر نشان کرد : ورزش و تحرک کافی، پرهیز از اضافه وزن و چاقی ، استفاده بهینه از مواد قندی و چربی زا ، استفاده از میوه و سبزیجات از جمله راههای پیشگیری از بیماری دیابت است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.