آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان به یک هیئت کنگره آمریکا که به این کشور سفر کرده، گفت حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در این کشور غیر سازنده است و باعث تضعیف همکاری‌ها بین دو کشور می‌شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، رئیس جمهور پاکستان در بحث مربوط به اوضاع منطقه ای تصریح کرد یک روند مصالحه واقعی در افغانستان که تحت رهبری افغان ها باشد، تنها راه حل پایدار برای مناقشه این کشور است و همه تلاش ها باید بر تقویت و پیشبرد یک روند مصالحه فراگیر متمرکز باشد.

دفتر ریاست جمهوری پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد تاد پلاتس ریاست هیئت کنگره آمریکا را بر عهده داشت.

در این بیانیه آمده است روابط دو جانبه پاکستان و آمریکا، جنگ علیه ستیزه جویی و اوضاع منطقه در این نشست مورد بحث قرار گرفت.

رئیس جمهور پاکستان در این نشست بر درخواست خود مبنی بر این که دو طرف به منظور کاستن از شکاف اعتماد همکاری کنند، تصریح کرد.

زرداری گفت پاکستان به داشتن رابطه ای پایدار با آمریکا که بر اساس اصول احترام متقابل برای حق حاکمیت، اعتماد و همکاری و درک متقابل باشد، متعهد است.

تاد پلاتس نیز از رئیس جمهور پاکستان برای این دیدار تشکر کرد و گفت آمریکا خواستار تعامل دوباره با پاکستان و کمک به مردم این کشور در همه شیوه های ممکن است.

رئیس جمهور پاکستان همچنین ابراز امیدواری کرد که طرف آمریکایی درک بیشتری از احساسات مردم پاکستان که از حمله هوایی نوامبر سال گذشته سازمان ناتو به یک پاسگاه مرزی این کشور آزرده خاطر هستند، نشان دهد.

روابط آمریکا و پاکستان در پی این حمله هوایی که به کشته شدن بیست و چهار نظامی پاکستانی نزدیک مرز افغانستان منجر شد، به وخامت گرایید. اسلام آباد نیز با مسدود کردن مسیرهای انتقال تدارکات برای ناتو، به این حمله واکنش نشان داد.

پاکستان اعلام کرده است این حملات موشکی علاوه بر این که غیر سازنده است، حق حاکمیت این کشور را نقض می کند، به کشته شدن افراد غیر نظامی منجر می شود و احساسات ضد آمریکایی را تحریک می کند.

این هیئت آمریکایی در زمانی به پاکستان سفر کرده است که مذاکرات در خصوص بازگشایی مسیرهای ارسال تدارکات برای نیروهای ناتو مستقر در افغانستان از خاک پاکستان، شکست خورده است. دو طرف مذاکراتی را در شش هفته گذشته در اسلام آباد برگزار کرده اند اما نتوانسته اند به توافقی دست یابند.
برچسب ها: زرداری ، ناتو ، حملات ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار