رییس سازمان حفاظت محیط زیست كشور گفت: طرح انتقال آب خزر به كویر مركزی ایران با رعایت ملاحظات زیست محیطی صورت خواهد گرفت.


به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ محمد جواد محمدی زاده در جمع خبرنگاران اظهارداشت : حجم آب انتقالی به فلات خزر در مقایسه با حجم آب ورودی از ولگا بسیار ناچیز است.

محمدی زاده خاطرنشان كرد : آب دریا ابتدا با دستگاه شیرین شده و سپس به جایی منتقل می شود كه استعداد كشاورزی داشته باشد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست كشور افزود : برای كاهش لطمات به محیط زیست مسیر انتقال آب از كنار مسیر خط لوله گاز نكا در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص بندر كاسپین كه هم اكنون در منطقه آزاد انزلی در دست ساخت است گفت : مجوزهای لازم برای بندركاسپین به موقع گرفته نشده بود و ارزیابی زیست محیطی اسكله و بندر هم اكنون در دست بررسی است .

محمدی زاده تصریح كرد : اشكال ما به این بندر انجام كارهای زیربنایی بیش از ظرفیت است و این سازمان مكلف شده برخی اشكالات و تخلفات را رفع كند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست كشور خاطرنشان كرد : ظرفیت سازی در بندر باید از منظر زیست محیطی و اقتصادی با توجه به افق توسعه 1404 صورت گیرد.

محمدی زاده در خصوص ساماندهی پسماندها در كشور گفت: عمده نگرانی استانهای گیلان ، مازندران و گلستان است.

وی افزود: برنامه جامع كشور برای مدیریت پسماند را تدوین كردیم و امسال 300 نقطه حساس دفن غیر بهداشتی نخواهند داشت.

به گفته وی برنامه امحاء زباله تعیین تكلیف خواهد شد و در كنار كارخانه های كمپوست كه رشد خوبی در كشور داشته دستگاههای زباله سوز با هدف تولید انرژی اززباله نصب خواهد شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست كشور خاطرنشان كرد : تا پایان امسال تمامی بیمارستانها باید دارای دستگاه بی خطر زباله عفونی باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
جعفر تولایی
۱۰:۳۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
با سلام
اینجانب ایده درختکاری بدون آبیاری در ذهن دارم.
Iran (Islamic Republic of)
nima
۰۸:۰۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
مردم مازندران و گیلان آسوده بخوابید مسئولین بیدارن

جای نگرانی نداشته باشید دارن کشاورزی کشور را توسعه میدن
آخرین اخبار