بعد از سخنان آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان درباره وضع اقتصادی اروپا، بهای نفت روز سه شنبه در آغاز معاملات نیویورک افزایش یافت.


به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ هر بشکه نفت وست تگزاس اینتر مدییت (پایه آمریکا) در بازار معاملات نیویورک (نایمکس ) در مقایسه با قیمت پایانی روز دوشنبه پنجاه و دو سنت افزایش یافت و هشتاد و سه دلار و بیست و دو سنت معامله شد.

بهای نفت که در آغاز معاملات افزایش اندکی داشت در پی اظهارات آنگلا مرکل که اعلام کرد توقف اصلاحات ساختار اقتصادی در اروپا « مهلک » خواهد بود، با افزایش قابل توجه روبرو شد.

بارت ملک از موسسه تی دی سکوریتیز TD Securities گفت: « اظهارات مرکل بهای قیمت ها را اعم از مس، طلا و نفت ( مواد اولیه ) سبب شد چون این اظهارات به معنی ادغام اقتصادی بیشتر در اروپا، کمک بیشتر بین کشورها و کمک آلمان به اروپا در برخی زمینه ها » است.

وی افزود:‌ « اما من معتقدم این افزایش قیمت زیاد دوام نمی آورد ».

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، اظهارات علی النعیمی، وزیر نفت عربستان در آستانه نشست سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در وین، بازار نفت را تحت تاثیر قرار داد.

النعیمی افزایش سهمیه تولید اوپک را خواستار شده است.

اندی لیپف، از موسسه لیپف اویل درباره علت تاثیر اظهارات وزارت نفت عربستان بر بهای نفت گفت: «این اظهارات نشان می دهد عربستان به رغم درخواست کشورهای دیگر که از وضع تولید نگران هستند، قصد ندارد تولید خود را کاهش دهد».
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار