معامله گران امروز 178 میلیون و 748 هزار و 931 برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 693 میلیارد و 926 میلیون و 153 هزار ریال در 10 هزار و 716 نوبت معاملاتی مورد معامله قرار گرفت.

همايون دارابي كارگزار بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب كه شاخص صنعت 3/24 واحد رشد رقم 21 هزار و 4/6 واحد را به ثبت رسانيد گفت: در بازار امروز تالار شيشه اي نمادهاي سرمايه گذاري البرز 76/13، گروه بهمن 13/5 و لاستيك بارز 9/3 بيشترين تاثير را در رشد شاخص ها داشت.
وي تصريح كرد: شاخص های بازار اول و دوم نیز با رشد 25 واحدی مواجه شدند. در نتیجه این رشد شاخص بازار اول به رقم 22هزار و 24 و شاخص بازار دوم به عدد 35 هزار و 561 واحد رسید. همچنین در بازار امروز معاملات نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی اصفهان و توسعه معادن و فلزات با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص از رشد بیشتر آن جلوگیری کردند.
اين كارگزار بورس  اظهار داشت: معامله گران امروز 178 میلیون و 748 هزار و 931 برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 693 میلیارد و 926 میلیون و 153 هزار ریال در 10 هزار و 716 نوبت معاملاتی داد و ستد کردند. در نتیجه ارزش روز بازار نیز به رقم یک میلیون و 255 هزار و 369 میلیارد ریال رسید.
وي تاكيد كرد: بر اساس این گزارش، از 178 میلیون سهمی که امروز مورد داد و ستد قرار گرفت بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای ملی مس، ایران ترانسفو، بانک پاسارگاد، بانک پارسیان، گسترش نفت و گاز پارسیان، کالسیمین، حق تقدم ماشین سازی اراک، سرمایه گذاری ملت، سامان گستر اصفهان و سایپا بود.
دارابي اضافه كرد: معامله گران بیشترین بازدید را از روند معاملات بانک ملت، سایپا، مپنا، گسترش نفت و گاز پارسیان، کالسیمین، ذوب آهن، فولاد مبارکه، سرمایه گذاری غدیر، ایران ترانسفو و سرمایه گذاری ملت داشتند که باعث شد این نمادها ، به عنوان پربیننده ترین نمادهای بازار امروز باشند. صدرنشینان بازار امروز نیز با بیشترین رشد قیمت نمادهای گروه صنعتی بارز، سرمایه گذاری البرز، حمل و نقل توکا، فرآورده های مواد معدنی ایران، توسعه معادن روی ایران، قند نیشابور، کابل البرز، تولید مواد اولیه دارو پخش و گروه بهمن بودند.
وي يادآور شد: طولانی ترین صف های خرید بازار نیز متعلق به نمادهای گروه بهمن، فولاد آلیاژی، لیزینگ ایران، فرآوری مواد معدنی، قند پیرانشهر، قند نیشابور، سیمان فارس، صدرا، توسعه معادن روی و نئوپان 22 بهمن بود. این در حالی بود که نمادهای پتروشیمی اصفهان، قند مرودشت، نفت بهران، گروه صنعتی ملی، قند تربت جام، قند شیرین خراسان، سرمایه گذاری البرز، شهد و پتروشیمی پردیس با بی مهری سهامدارانشان در طولانی ترین صف های فروش قرار گرفتند.
دارابي ادامه داد: ملي مس با 101 ميليون و831 هزار، ايران ترانسفو 6ميليون و 275 هزار و بانك پاسارگاد 5 ميليون و 961 هزار سهم بيشترين حجم معاملاتي را به خود اختصاص داد.
وي توقف نمادهاي توسع صنايع بهشهر، داداه پردازي ايران، ليزينگ ايرانيان، فولاد خوزستان و بازگشايي اقتصاد نوين را از تحولات بازار عنوان كرد./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار