عضو هيئت رييسه مجلس شوراي اسلامي از برخورد قطعي مجلس با اقدامات سوال برانگيز عربستان سعودي با اتباع ايراني خبر داد.


جواد جهانگيرزاده نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه بر اساس نص صريح قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران مسئوليت  پيگيري وضعيت اتباع ايراني خارج از كشور از جمله اتباع دستگير شده در عربستان بر عهده وزارت امور خارجه است، گفت: حفظ شان و جايگاه شهروندان ايراني در سراسر جهان از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار است و براي دستيابي به آن بايد نهايت تلاش ها صورت پذيرد.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه تصريح كرد:‌ يقينا اقدام فوق براي سران عربستان خالي از هزينه نبوده و  اين سمبل ارتجاع در منطقه قطعا هزينه سنگيني را پرداخت خواهد كرد.

جهانگيرزاده خاطرنشان كرد: اين مسئله براي نمايندگان ملت از حساسيت ويژه‌اي برخوردار بوده و قطعا در مجلس به طور جد پيگيري خواهد شد.

گفتني است 25 ايراني سرنشين يك لنج ماهيگيري حدود شش سال پيش در هفتاد مايلي سواحل عربستان سعودي دستگير و به جرم جاسوسي و قاچاق مواد مخدر متهم شدند كه خبر اعدام تعدادي از اين زندانيان ايراني تاييد شده و وزارت امور خارجه در اعتراض به اين موضوع كاردار عربستان در ايران را احضار كرده است.

/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار