خبرها حکايت از آن دارد که وخامت حال پادشاه، وليعهد و وزير امور خارجه عربستان با يكديگر همزمان شده و اين كشور را در بحران بي سرپرستي قرار داده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري نهرين، عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان، به نوعي دچار اختلال حواس شده و از آنچه در اطرافش مي گذرد بي خبر است، شاهزاده نايف بن عبدالعزيز وليعهد عربستان، که درحال حاضر در خارج از کشور به سر مي برد شرايط دشواري دارد و قادر به سخن گفتن نيست و  سعود الفيصل وزير امور خارجه نيز بيماريش عود کرده و امکان فلج شدنش جدي است.

شرايط دشوار شاهزاده نايف سبب شده است تا پسرانش در پي تحکيم مواضع خود در خاندان حاکم بر کشور باشند ضمن اينکه آن دسته از اعضاي آل سعود که به نوعي به حاشيه رانده شده بودند خود را براي تصاحب مناصب آماده مي کنند.

وخامت حال چهره هاي اصلي حاکميت در عربستان نه تنها مي تواند سبب افزايش اختلاف ميان آل سعود شود بلکه ممکن است سبب تقويت مواضع مخالفان نظام سياسي اين کشور و افزايش دامنه اعتراضات در عربستان شود.

يکي از مهم ترين نگراني هاي آمريکا اين است که وخامت حال چهره هاي اصلي سياستگذاران داخلي و خارجي عربستان سبب شود اختلافات در خاندان آل سعود بيش از پيش آشکار شود و اين  امر شرايط اين کشور را که تامين کننده اصلي نفت مورد نياز آمريکاست دشوار کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار