عظمت جوانان در دوران انقلاب و دفاع مقدس تكرار شدني است و در عرصه‌هاي مختلف امروز اين شخصيت‌ها قابل تكرار هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛اختتاميه جشنواره موضوعي  اجتماعي حضرت علي اكبر(ع) كه با حضور سردار محمدرضا نقدي ريئس سازمان بسيج مستضعفين،سردار علي فضلي جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين،محمد عباسي رئيس وزارت ورزش جوانان، عزت‌الله ضرغامي رئيس سازمان صداو سيما و محمد صادق اكبري معاون ساماندهي امور وزارت ورزش و جوانان كه صبح امروز در سالن همايش‌هاي صداو سيما برگزار شد.
سردارنقدي در ابتداي مراسم گفت:جوانان مظهر بسياري از فضيلت‌ها هستند، پاكي، صداقت، اخلاص، نشاط، سرزندگي، آمادگي، توانايي، خلاقيت و ابتكار از جمله فضيلت‌هاي مهمي است كه جوانان را مي‌توان با آن شناخت.
وي ادامه داد:دوران جواني دوران ريخته گري شخصيت انسان‌ها است در اين سن شخصيت‌ها به تدريج شكل مي‌گيرد و با گذر جواني در فرد محكم مي‌شود وديگر تغيير و اصلاح آن كار سختي است و نياز به ذوب و ريخته‌گري مجدد دارد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين اظهارداشت:توجه به دوره جواني در زندگي و برگزاري چنين جشنواره هايي با مفهوم جوان مهم است؛چراكه شخصيت جامعه و آينده يك جامعه در سن جواني رقم مي‌خورد.
وي در ادامه گفت:اغلب مجاهدان بزرگ و حركت‌هاي سرنوشت‌ساز در دوران انقلاب را جوانان تشكيل دادند.
سردار نقدي اظهار داشت:بيشترين تحقيقاتي كه در زمينه‌هاي مختلف از جمله اختراعات و اكتشافات علم و فناوري عبور از مرزهاي دانش و خلاقيت علمي و دانش از دوران جواني صورت مي‌گيرد.
رئيس بسيج مستضعفين بيان كرد:حضور جوانان در عرصه‌هاي مختلف از جمله اردوهاي جهادي دانشجويي،امدادگري،ايثارگري صحنه‌هايي است كه با اندازه حضور در دفاع مقدس براي جوان سازنده است.
سردار نقدي در خصوص هدف از برگزاري اين جشنواره تصريح كرد:هدف از اين جشنواره همين رابطه است،جوان الگو كه شناسايي و معرفي مي‌شود به جوان امروز اين حجت را مي‌دهد كه جوان امروز مي‌شود و در يك مسير تعالي بشخ حركت و الگوي جوانان شود.
درادامه اين مراسم "محمد علي باراني"  دبير جشنواره حضرت علي اكبر (ع) در خصوص اين جشنواره گفت:‌در فراخواني كه اعلام شدبه موضوعات مختلفي چون جوان جهادگر،جوان امدادگر، جوان در تشكل مردم نهاد، جوان تشكل‌هاي دانشجويي، جوان در حوزه خيريه، جوان در مساجد و هيئت‌هاي مذهبي،جوان ايثارگر،جوان در عرصه عفاف و حجاب، جوان در عرصه امر به معروف و نهي از منكر و جوان در تشكل‌هاي دانش‌آموزي مي‌پردازد و هريك از اين موارد بعد از فراخوان، اطلاعات به مراكز استان و بعد به تهران منتقل شد.
وي ادامه داد:هيئت داوران از ميان افراد مسئول و كارشناسان خبره و افراد هيئت علمي مرتبط انتخاب شدند.
باراني تصريح كرد:در اين جشنواره 5 سازمان به طور مستقيم كه شامل وزارت ورزش و جوانان، سازمان بسيج مستضعفين،وزارت كشور،جمعيت هلال احمر و جهاد دانشگاهي و 40 سازمان بطور غيرمستقيم با ما همكاري داشتند.
در ادامه اين مراسم؛ضرغامي بيان كرد: نام مبارك حضرت علي اكبر (ع) بهترين نام و زيبنده اين حركت ارزشمند در حوزه جونان است،اين بزرگوار يك الگوي تمام عيار و اسوه همه ما بويژه جوانان هستند كه در عرصه‌‌هاي مختلف فعاليت مي‌كند و برگزيده و شايسته تقدير و تشكر هستند.
وي اظهار داشت:نكته اول اين مراسم در واقع برگزيده كنندگان يك حوزه خاصي مورد تحسين و تقدير قرار مي‌گيرند و شما جوانان ارزش‌هاي فراواني در كشور هستيد و از شما جوانان برتر چهره‌سازي و الگو‌سازي خواهيم كرد كه قدم در اين عرصه  مي‌گذارند.
ضرغامي ادامه داد:چهره‌ساي و الگوسازي مسئله بسيار مهمي در تربيت،رشد و ارتقاي همه جانبه يك جامعه پويا است كه از اهميت بالايي برخوردار است.
رئيس سازمان صدا و سيما افزود:در عرصه‌هاي فرهنگي بعضي افراد موفق و چهره آنها شناخته شده است و بعضي ديگر اين چنين نيستند،بعضي از افراد موفق و چهره، آسيب‌هاي را ديدند كه متوجه آن نشدند و نتوانستند جايگاه خود را حفظ كنند.
ضرغامي تصريح كرد:اولين توصيه من به شما جوانان برتر كه نسبت به گذشته يك تفاوت اصلي خواهيد داشت؛يعني رفتار،منش،كنش شما نسبت به بسياري از پديده‌هاي گذشته متفاوت است و ظرفيت‌هايي كه در شما بروز كرده را خوب حفظ نماييد و نگذاريد از دست برود.
وي درادامه گفت:تداوم رويكرد ارتقا و افزايش برجستگي‌ها مهم است و شما جوانان برتر فرصت زيادي داريد كه خيلي از شايستگي‌ها در آينده براي شما محقق شود و اولين آسيبي كه ممكن است متوجه شما شود؛همين معروف شدن شما در عرصه‌هاي مختلف است و شما جوانان آينده‌سازان كشور اسلامي ايران هستيد.
ضرغامي خاطرنشان كرد:نكته ديگر اينكه جواني نعمت بزرگي است و ويژگي‌‌هاي برجسته‌اي را  با خود دارد و در تاريخ  افرادي كه در هر حوزه‌اي به مقام‌هاي بالا رسيدند در دوران جوانيشان بوده است.
وزير ورزش و جوانان در ادامه مراسم اختتاميه جشنواره حضرت علي اكبر(ع) افزود:يكي از اهداف جشنواره تحقق تدابير رهبر معظم انقلاب اسلامي در مورد جوانان است.
عباسي اظهار داشت:بيش از همه انتشار،جوانان مورد خطاب مستند و شايد اين نخبگان از جوانان در عرصه‌هاي بزرگتر تشكيل و حضور پيدا كنند و به پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي لبيك بدهند.
در پايان مراسم از جوانان برتر در هر حوزه اجتماعي تقدير و تشكر كردند.
گفتني است؛ 11 تيرماه جشنواره جشنواره‌ها با حضور رئيس جمهور برگزار خواهد شد./ه
برچسب ها: عظمت ، جوانان ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار