گوش از اعضای حساس بدن است که مراقبت از آن ها ضامن سلامتی فرد است ولی در كودكان به دلیل آگاهی کم نسبت به حساسیت این عضو در بدن ممکن است به بهداشت آن کمتر توجه کنند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، فریده محمد زاده کارشناس مسئول واحد مدارس مرکز بهداشت استان ایلام با بيان اين مطلب اظهار داشت: برای مراقبت از گوش راه های بسیار زیادی وجود دارد که یکی از این راهها تمیز کردن گوش پس از استحمام است و افراد باید بعد از هر بار حمام گوش های خود را با حوله تمیز خشک کنند.

وی ادامه داد: افراد نبايد وسایل نوک تیز را در داخل گوش فرو برند و برای پاک کردن گوش خود از آنها استفاده کنند زیرا باعث آسیب گوشی آنها می شود.

کارشناس مسئول واحد مدارس مرکز بهداشت استان ایلام ادامه داد: در هنگام شنا کردن باید مراقبت بیشتری از گوش کرد و دانش آموزان باید بدانند صداهای بلند باعث ایجاد بیماری های گوش و ناراحتیهای اعصاب می شود و باید در محلهای پر و سرو صدا از محافظ گوش استفاده کنند.

وی تاکید کرد: دانش آموزان باید در هنگام بروز یکی از علائمی مانند گوش درد، خارش داخل گوش، کاهش شنوایی و سرگیجه، خارج شدن مایع یا عفونت از گوش وجود جوشهای چرکی در گوش به پزشک مراجعه کنند./عط
برچسب ها: سرگیجه ، عفونت ، جوش ، شنوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار