هيئت رئيسه موضع خود را پیرامون هزینه تخصیص یافته به نمایندگان براي اسکان، دفتر و ایاب و ذهاب بيان کرده منطقه و ناحيه سکونت نمايندگان را اعلام کند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، جنبش عدالتخواه دانشجویی با ارسال نامه ای به هیئت رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار موضع رسمی آنها پیرامون هزینه تخصیص یافته به نمایندگان پیرامون هزینه اسکان، دفتر و ایاب و ذهاب شد. در بند دیگری از نامه با اشاره به سخنان حجت الاسلام ابوترابی فرد در مورد نظر رهبر انقلاب مبنی بر اسکان نمایندگان در جنوب شهر تهران، اعلام منطقه و ناحیه مسکن تک تک نمایندگان از هیئت رئیسه مجلس نهم خواسته شده است.

متن کامل نامه بدین شرح است:

خداوند متعال بر حاکمان صالح واجب کرده است که خود را در ردیف مردم ضعیف و فرودست قرار دهند(و مانند آنان زندگی کنند). / نهج البلاغه

هیئت رئیسه و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی؛

سلام علیکم؛
همانطور که مستحضرید، انتشار خبر اختصاص بودجه های کلان و خارج از مشی ساده زیستی بابت هزینه های اسکان، دفتر و ایاب و ذهاب نمایندگان مجلس نهم که در ردیف بودجه های سال ۹۱ آمده است، امید محرومان و مستضعفان را ناامید نموده و موجب اعتراضات وسیعی شده است. پیگیریها و نامه¬نگاریهای جنبش عدالتخواه دانشجویی طی این این مدت، نتیجه ای جز عدم پاسخگویی، اظهار بی اطلاعی و یا پاسخ های متناقض نمایندگان دور نهم مجلس شورای اسلامی را در بر نداشته است.
جنبش عدالتخواه دانشجویی ضمن تشکر از معدود نمایندگانی که نسبت به این بودجه غیر عادلانه موضع گرفته اند، خواستار موضع رسمی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی پیرامون مباحث زیر می باشد:

۱- هزینه¬ی تخصیص داده شده به هر نماینده بابت:
- اسکان
- هزینه های مربوط به دفتر
- و ایاب و ذهاب
دقیقا چه مبلغی است و آیا این مبلغ به صورت بلاعوض در اختیار نمایندگان قرار می گیرد و یا اینکه پول هزینه شده از بیت المال مسلمین- اعم از خودرو و… – بازپس گرفته خواهد شد؟ بازپس گیری این پول به چه صورت خواهد بود؟

۲- با توجه به اینکه اخیرا حجت‌الاسلام ابوترابی در صحن علنی مجلس اعلام کرده اند که « نمایندگان طبق نظر رهبر انقلاب ساکن جنوب‌ شهر تهران می‌شوند»، از هیئت رئیسه‌ی محترم خواهشمندیم منطقه و ناحیه اسکان تک تک نمایندگان را اعلام رسمی کنند.

امید است نمایندگان محترم مجلس نهم مردمی که به آنان اعتماد کرده و آنان را به عنوان نمایندگان خود به مجلس فرستاده اند را امین خود بدانند و از بیان شفاف چنین مواردی استنکاف نورزند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار