سقف معافیت تحصیلی در قانون جدید سربازی برای کلیه محصلان مشخص شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان ، معاون نظام وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در جمع اصحاب رسانه گفت:براساس تغییرات معافیت تحصیلی تمامی کسانی که به سن 18 سال رسیده و در حال تحصیل هستند حوزه آموزشی آنها مکلف است درخواست معافیت تحصیل آنها را اعلام کند.

سرهنگ امینی اظهار داشت:دانش آموزان دبیرستانی که از سال 90 وارد دبیرستان می شوند تا سن 20 سال و دانشجویان ورودی سال 91 دوره کاردانی 5/2 سال،کارشناسی 5 سال،کارشناسی ارشد ناپیوسته 3 سال،کارشناسی ارشد پیوسته 6 سال،دکترا پیوسته پزشکی 8 سال و دکترای تخصصی 6 سال فرصت دارند تا خود را برای اعزام به نظام وظیفه معرفی کنند.

وی با بیان اینکه دانش آموزانی که قبل از 18 سال ترک تحصیل می کنند تا 6 ماه بعد فرصت دارند خود را به نظام وظیفه معرفی کنند تصریح کرد:دانش آموزان و دانشجویانی که بعد از 18 سال ترک تحصیل کردند تا یک سال فرصت دارند تا معرفی شوند.

سرهنگ امینی اظهار داشت:در قانون جدید دانشجویان کاردانی تا دکترا بعد از یک بار انصراف می توانند یک نوبت دیگر در آزمون شرکت کنند.

معاون نظام وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد:تمام مشمولان خدمت از کارشناسی به بالا در صورت قبول در مقاطع بالاتر بدون غیبت معاف از خدمت می شوند./ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.