گسترده ترین شرکت تعاونی تولید بخش کشاورزی در سطح کشور شرکت تعاونی تولیدی هرمزآباد سمیرم است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان مدیر جهادکشاورزی سمیرم در نشست مشترک تشکل های بخش کشاورزی با هیئت اجرائی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت:شرکت تعاونی هرمزآباد سمیرم با دارابودن بیشترین سطح وآبیاری تحت فشار در مساحت 2800 هکتار گسترده ترین شرکت تعاونی کشاورزی در سطح کشور و استان اصفهان محسوب می شود.

همتعلی انصاری به بخشی از فعالیت های نظام صنفی کشاورزی اشاره کرد و افزود:افزایش تعداد اعضاء صنف از 130به دو هزار نفر از نتایج اقدامات و تبلیغات موثر نظام صنفی کشاورزی در شهرستان سمیرم است.

وی بیان داشت:توانایی جذب عضو با لحاظ کردن سود حاصل از فعالیت شرکت تعاونی زنبورداران نیز از دیگر اقدامات در راستای ایجاد جهش در صنف مذکور قلمداد می شود.

انصاری در ادامه از فعالیت هفت شرکت خدمات فنی و مهندسی در سمیرم سخن گفت و اضافه کرد:اجرای بیش از هشت همایش در موضاعات خشکسالی و مسائل مدیریتی به منظور احیاء کشاورزی در سطح شهرستان سمیرم توسط شرکت های مذکور به روند افزایش سطح آگاهی بخشی و نهادینه شدن مصرف بهینه آب و مدیریت منابع در بین بهره برداران انجامید که انتظار می رود تداوم این امر به رشد تعداد متخصصین در عرصه تولید بینجامد.

این مسئول در بخش دیگر سخنان خود از اجرای طرح بزرگ IPM درختی برای اولین بار در سمیرم خبر داد و تصریح کرد:در اولین مرحله اجرا سهمیه این شهرستان 1650 هکتار در نظر گرفته شد که با تجمیع بخش خودیاری در توزیع نهادهای کشاورزی هم اکنون به دو هزار هکتار افزایش پیدا کرده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.