افشاگری‌های مشاور اقتصادی رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین در مورد محمود عباس رئیس کنونی این تشکیلات خشم وی را برانگیخت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از رويترز ، جنبش فتح به رهبری محمود عباس با صدور بیانیه‌ای محمد رشید را جنایتکار فراری خواند.

فتح در بیانیه‌ خود اعلام کرد که محمد رشید جنایتکاری است که از عدالت فلسطین فرار کرده است و دادگاه جرایم فساد وی را به اتهام اختلاس و سرقت اموال ملت فلسطین و سوءاستفاده از جایگاه سیاسی خود برای ثروت‌اندوزی محکوم کرده است.

در این بیانیه‌ آمده است که رشید در تاریخ سیاسی فلسطین نمونه خیانت به طرح ملی و عنصر بدنامی و جعل حقایق و وقایع فلسطین است.

فتح همچنین اعلام کرد که رشید نقش محوری در توطئه جدید علیه عباس که نماینده ملت فلسطین است ایفا می‌کند.

رشید روز جمعه گذشته در برنامه خاطرات سیاسی فلسطین در شبکه العربیه  گفت که عباس در سال 2003 تحت فشار دولت آمریکا بر عرفات به ریاست تشکیلات خودگردان رسید.

وی گفت که تلاش برای جانشینی عباس به جای عرفات از واشنگتن و از زمانیکه دولت آمریکا اعلام کرد عرفات دیگر برای آن اهمیتی ندارد، آغاز شد.

وی همچنین اظهار داشت که عرفات قبول نمی‌کرد اختیارات در دست کس دیگری غیر از خودش باشد و همین مسئله باعث اختلافات عمیق بین وی و عباس شده بود.

از سوی دیگر مجله فارین پالیسی نیز در گزارش خود که بر اساس آمار و داده‌های خبرگزاری رویترز تهیه کرده است، ثروت هنگفت فرزندان عباس به نام‌های یاسر و طارق در مقایسه با شهروندان عادی فلسطینی را مورد سووال قرار داده است.

این مجله خاطر نشان کرده است که اخیرا جزئیات جدیدی درباره ثروت خانواده عباس به عنوان شریک اصلی آمریکا در منطقه خاورمیانه منتشر شده است و همین ثروت جار و جنجال زیادی را در جریان تحقیق و بازجویی از محمد رشید مشاور اقتصادی یاسر عرفات رییس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین و اتهامات فساد مقامات بلند پایه به پا کرد.

به گفته محمد رشید، عباس از زمان مذاکرات صلح در روزهای پایانی عمر دولت بیل کلینتون رییس جمهوری اسبق آمریکا از وی کینه به دل گرفته است؛ چرا که رشید طرفدار مذاکره با رژیم صهیونیستی به منظور دستیابی به راه حل بود، اما عباس دیپلماسی را «دامی برای فلسطینیان» می‌دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار