مدیر اداره جهاد كشاورزی شهرستان اصفهان از افتتاح و بهره برداری از 16 طرح همزمان با هفته جهادکشاورزی در این شهرستان خبر داد.

'به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان مهرداد مرادمند  در آیین بزرگداشت هفته جهاد كشاورزی در تالار شهرداری خوراسگان گفت:این طرح ها با سرمایه گذاری 50 میلیارد ریال و اشتغالزایی 227 نفر به بهره برداری رسید.

وی افزود: دو طرح تولید فراورده های لبنی و مركز بسته بندی مرغ و بلدرچین از مهمترین این طرح هاست.

وی اقدامات انجام شده در سال گذشته در بخش جهاد كشاورزی شهرستان را معادل فعالیت چند سال بیان كرد و گفت: پارسال سهم شهرستان اصفهان در استان در آبیاری تحت فشار 3/10 درصد، ایجاد شبكه های فرعی سه و چهار 54 درصد و تجهیز و نوسازی اراضی 6/36 درصد بوده است.

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان اصفهان، لوله گذاری به طول 150 كیلومتر، احداث 25 كانال عمومی آب، 43 باب استخر، نوسازی 34 هزار هكتار از اراضی كشاورزی و احیا و مرمت 120 قنات را از اقدامات جهاد كشاورزی شهرستان در سال گذشته برشمرد.

مرادمند با اشاره به قانون هدفمندسازی یارانه ها گفت: یكی از اولویت های این اداره در سال جاری اختصاص اعتبارات برای بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای پرمصرف است.

وی اولویت دیگر این سازمان را مبارزه با افات با استفاده از روشهای بیولوژیك ذكر و اضافه كرد: این عملیات در برخی از گلخانه ها و باغهای میوه انجام شده و كشاورزان استقبال خوبی از آن كرده اند.

مدیر جهاد كشاورزی اصفهان یكی از اولویت طرح های اجرایی این اداره را تغییر الگوی كشت مزارع دانست و افزود: سعی داریم تا از میزان كشت های پرآب كاسته و به جای آن محصولاتی كه آب كمتری مصرف می كند جایگزین شود.

وی بیان داشت: حمایت از صنایع تبدیلی و تكمیلی، سرمایه گذاری در بخش كشاورزی و حفاظت از اراضی كشاورزی از دیگر اولویت های این اداره است.

وی خاطر نشان كرد: تسهیلات بانكی با نرخ هفت درصد به كشاورزان و فعالان جهاد كشاورزی شهرستان تعلق می گیرد.

مرادمند گفت: از طرح های جدید با محوریت افزایش تولید، اشتغال زایی و استفاده از ظرفیت های خالی بخش كشاورزی استقبال خواهد شد.

از 21 تا 28 خرداد به عنوان هفته جهاد كشاورزی نامگذاری شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.