مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین از برداشت انگور یاقوتی سیاه از سطح 197 هکتار باغات این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس،ناصر انصاری گفت : کاشت نهال انگور یاقوتی سیاه با هدف ترویج کشت‌های مطلوب و سازگارتر با اقلیم منطقه توسط جهاد کشاورزی قیروکارزین و در راستای طرح مطالعاتی مرکز تحقیقات کشاورزی استان فارس از چند سال پیش تا کنون در 197 هکتار از اراضی این شهرستان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: از 197 هکتار باغات انگور این شهرستان 163 هکتار جزو درختان دو تا سه ساله و بارور بوده و 34 هکتار نیز نهال‌های جدید است که عملیات برداشت در آن‌ها از نیمه نخست خرداد آغاز شده و تا پایان همین ماه ادامه دارد.

انصاری با اشاره به برخی مزایا و ویژگی‌های کاشت انگور در این شهرستان مانند سازگاری با اقلیم و صرفه اقتصادی آن برای کشاورزان بیان داشت: زودرس بودن این محصول در قیروکارزین و اقتصادی بودن و رضایت کشاورزان از قیمت آن از مزایا و ویژگی‌های استقبال برای توسعه کشت آن است و این محصول علاوه بر تامین نیاز شهرستان، به بازار استان‌های مجاور نیز عرضه می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در صورت سازگاری با اقلیم مصرف آب کمتر، زود بازدهی آن، مقاوم به شوری آب و خاک و هزینه تولید کمتر نسبت به مرکبات از مزایای کاشت انگور در قیروکارزین است.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین از مطالعه بر روی هفت نوع نهال انگور جدید توسط مرکز تحقیقات کشاورزی استان فارس خبر داد و ابراز داشت: کار مطالعه بر روی هفت نوع انگور جدید شامل، رطبی، سفید بی‌دانه، قرمز بی‌دانه، یاقوتی سیاه، ملقا، و ارقام فرانسوی فلین و پردیت در مرکز تحقیقات کشاورزی فارس در حال انجام است تا در صورت سازگاری با اقلیم شهرستان کاشت آن‌ها در این شهرستان به کشاورزان توصیه و ترویج شود.

انصاری با بیان اینکه نهال‌های انگور از نهالستان‌های مجوزدار استان که دارای شناسنامه است تهیه شده و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد اظهار داشت: تسهیلات توسعه باغ‌های انگور با نرخ بهره هفت درصد و بازپرداخت در یک دوره شش ساله توسط جهاد کشاورزی قیروکارزین در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.