مدیر كل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اسفناك خواندن وضعیت تالاب بین المللی گاوخونی در شرق استان اصفهان، گفت: این در حالی است که این تالاب حقابه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران'اصفهان كیومرث كلانتری'  افزود: كوه ها و تالاب ها به عنوان دو محیط زیست مظلوم در كشور محسوب می شوند.

وی عدم رعایت حق آبه ها را مشكل اصلی این تالاب عنوان و تصریح كرد: كلید آب در اداره كل محیط زیست استان نیست و در جای دیگر است.

كلانتری با بیان اینكه وجود آب سبب احیای این تالاب می شود گفت: مشكل تالاب بین المللی گاو خونی جدی است و باید تدابیر موثر در این زمینه اندیشیده شود.

وی با بیان اینكه خشكسالی، نداشتن الگوی كشت، پایین رفتن سطح آب های زیر زمینی، تغییرات آب و هوایی و برداشت های بی رویه از دیگر عوامل مشكلات این تالاب است، افزود: بارندگی در استان اصفهان كم است و باید آب مدیریت شود.

كلانتری با بیان اینكه امكان احیا ی رودخانه، تالاب و چشمه های استان با مدیریت آب وجود دارد، اضافه كرد: تالاب گاوخونی اصفهان حق آبه دارد كه باید مشخص شود.

كلانتری در باره درختان خشك شده منطقه 'بختیار دشت' اصفهان نیز گفت: اداره كل محیط زیست استان مرجع تشخیص علت خشك شدن درختان نیست و متولی آن سازمان جنگلها و مراتع استان است.

وی حفاظت از گونه های جانوری پارك ملی كلاه قاضی را بر عهده این سازمان دانست و گفت: وضعیت پارك ملی كلاه قاضی خوب است.

كلانتری اظهار داشت: نیمی از گونه های شاخص حیات وحش كشور مانند آهو، قوچ و میش و كل و بز در زیستگاه های استان اصفهان وجود دارند ./ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.