عباسيان دبير جشنواره فيلم هاي ويدئويي به توهين آميز بودن اين فيلم در جشنواره كن اشاره كرد و گفت: تاكنون فيلمي به بدي "يك خانواده محترم" نديده بودم.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، دومين نشست خبري نخستين جشنواره فيلم هاي ويدئويي با حضور محمدرضا عباسيان دبير جشنواره و يزدان عشيري مدير روابط عمومي و جمع كثيري از اصحاب رسانه در موسسه رسانه هاي تصويري برگزار شد.
در اين مراسم به بحث هاي مهم و بخش هاي مختلف جشنواره پرداخته شد كه مهمترين ها موضوع پخش فيلم يك خانواده محترم در جشنواره كن بود.
عباسيان دبير جشنواره گفت:تا به امروز فيلمي به بدي فيلم "يك خانواده محترم" نديده بودم اين اثر توهين به تمامي اعتقادات ما چه به لحاظ ملي و چه به لحاظ مذهبي است.
وي ادامه داد: از شمقدري درخواست كردم يك نمايش فيلم ويژه اصحاب رسانه در داخل كشور بگذاريم و با دعوت از تهيه كنندگان آن بخواهيم در ارتباط با ساخت اين فيلم توضيحاتي بدهد زيرا من به شدت نگران سلامت تهيه كننده اين اثر هستم وقتي اين فيلم در جشنواره كن به نمايش درآمد بسياري از  تماشاگران با تشنج سالن را ترك كردند اين بدترين فيلمي بود كه تا به امروز ديدم.
دبير جشنواره در ادامه به بخش هاي مختلف جشنواره اشاره كرد و كيفيت ارتقا فيلم هاي ويدئويي را مهترين هدف از برپايي جشنواره ناميد.
دبير جشنواره بيان كرد: بايد تعريفي درست از فيلم خوب داشته باشيم كه به نظر من فيلم خوب و مطلوبي فيلمي است كه علاوه بر اينكه ارزش و كيفيت هنري دارد،جذابيت هنري براي جذب مخاطب نيز داشته باشد.
وي افزود:فيلمي كه در جشنواره جايزه كسب كند،اما مورد استقبال مخاطب قرار نگيرد فيلم خوب نيست.
عباسيان همچنين به ورود فيلمسازان برجسته به عرصه ساخت فيلم‌هاي ويدئويي اشاره كرد و گفت:‌امروز روزي است كه فيلمسازان بزرگ ما بايد فيلم‌هاي ويدئويي بسازند ما به آنها اين فرصت را مي‌دهيم كه فيلم هاي ويدئويي هم بسازند.
دبير جشنواره در ادامه با تاكيد به فرمايشات مقام معظم رهبري گفت:همان‌طور كه مقام معظم رهبري به رعايت قانون در جامعه تاكيد داشته‌اند بايد بگويم كه امروز ديگر به قانون احترامي گذاشته نمي‌شود.اگر قرار براين باشد كه ماهر روز شاهد اين باشيم كه يكي از مسئولان از سينما خوشش نمي‌آيد و دستور صادر مي‌كند به زودي آسيب جدي به اين عرصه وارد مي‌شود.
وي ادامه داد:اگر اداره آب و فاضلاب بگويد؛من از اين فيلم خوشم نمي‌آيد،حتما آب سينما قطع مي‌شود از مسئولان تقاضا دارم اين مشكل را حل كنند.
دبير جشنواره همچنين تصريح كرد:جشنواره فيلم منجر به حمايت موسسه رسانه‌هاي تصويري به دبيري محمد خزاعي برگزار شد كه حضور برگزيدگان جشنواره فيلم فجر در جشنواره كن پيشنهاد شخص بنده بود.
وي گفت:صحبت‌هايي انجام شده مبني بر اين كه از اين به بعد برگزيدگان جشنواره فيلم كودك و نوجوان نيز به جشنواره‌ها راه يابند.
عباسيان كه خود از مسئولاني بود كه به جشنواره بين‌المللي كن رفته بود،گفت:سالهاست كه در عرصه بين‌المللي حاضر بوده و تمامي فيلم‌هايي كه در مورد و عليه ايران ساخته مي‌شود را ديده‌ام،ولي تاكنون فيلمي به بدي "فيلم يك خانواده محترم " نديده‌ام.
وي بيان كرد:اين فيلم توهين به تمامي اعتقادات ماست كه اميدوارم برنامه‌اي صورت گيرد و اين فيلم هر چه زودتر در ايران به نمايش خصوصي درآيد و تهيه‌كننده آن در اين خصوص توضيح دهد.
عباسيان همچنين ابراز داشت:نمايشگاه عكس با موضوع خليج هميشه فارس در ابوموسي برپا مي‌شود و در اين نمايشگاه مجموعه‌اي از عكس‌هاي مرحوم "كورش گرمساري" و " امير عليزاده" و آثاري از هنرمندان استان هرمزگان با موضوع طبيعت و عكاسي زير آب از تاريخ 28 خرداد تا 4 تيرماه در ابوموسي در معرض ديد عموم قرار مي‌گير د.
وي در خصوص همزمان جشنواره استان گيلان و در شهر رشت اظهار داشت:اين همزماني از تاريخ 28 خرداد تا 6 تير در مجتمع فرهنگي و هنري خاتم‌الانبياء شهر رشت برگزار مي‌شود و برگزاري همزمان جشنواره در استان گيلان به منظور بهره‌مندي اقشار مختلف و به ويژه هنرمندان و خانواده‌‌ها و ايجاد فرصت‌هاي عادلانه و گسترش ابعاد برگزاري پيش‌بيني شده است.
در ادامه يزدان عشيري،مدير روابط عمومي جشنواره‌ فيلم‌‌هاي ويدئويي با بيان اينكه برنامه نشست فيلمسازان در طول روزهاي جشنواره به صورت متفاوتي به اجرا در‌مي‌آيد گفت:اين سلسله‌ جلسات،طي روزهاي برگزاري جشنواره به حضور فيلمساز و عوامل و يك مجري كه از سوي روابط عمومي جشنواره "محمد سلوكي" در نظر گرفته شده،برپا مي‌شود./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار