نخست وزیر لبنان با اشاره به سلاح مقاومت و نقش آن در این كشور گفت: سلاح حزب الله به منظور رویارویی با رژیم صهیونیستی مقدس است و خاك لبنان با تلاش آنان از اشغال آزاد شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از المیادین، نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان با اشاره به سلاح حزب الله افزود: این سلاح در نتیجه اشغالگری به وجود آمده و كارایی خود را به اثبات رسانده است.

وی افزود: اگر چه این سلاح برای برخی لبنانی ها مایه نگرانی شده، ولی ما به ملت خود اطمینان می دهیم كه این سلاح علیه آنها به كار نخواهد رفت.

نخست وزیر لبنان تأكید كرد: سلاح به طور كلی نباید در شهرها و داخل لبنان استفاده شود و برای حل این موضوع راهكاری ایجاد می شود .

وی ادامه داد: اگر هیأت دولت در آینده بر كنار گذاشتن همه سلاح های موجود در جامعه لبنان رأی بدهد، ما این كار را انجام خواهیم داد، ولی در صورتی می توانیم این اقدام را انجام دهیم كه همه گروهها بر این مساله توافق نظر داشته باشند.

میقاتی اضافه كرد: سلاح های سنگین و زیادی به جز سلاح مقاومت در لبنان وجود دارد كه در حقیقت آنها حالت عمومی كشور را بر هم زده اند.

نخست وزیر لبنان با اشاره به دعوت سیدحسن نصرالله دبیر كل حزب الله نسبت به تشكیل اجلاس مؤسسان ملی تأكید كرد: ما به هر طرحی كه در ادامه اجرا كردن پیمان طائف  باشد، توجه داریم؛ البته نمی توان از این پیمان انتقاد كنیم، درحالی كه آن را به طور كامل اجرا نكرده ایم.

وی در مورد احتمال تغییر یا جابجایی در بندهای پیمان طایف گفت: اگر جایی برای تغییر یا جابجایی در آن وجود داشته باشد، برای ما مانعی نیست.

نخست وزیر لبنان در رابطه با سیاست دور نگه داشتن این كشور از مسایل منطقه ای با هدف حفظ مصلحت گفت: این مساله با توافق همه حاصل شده و 'نبیه بری' رییس مجلس لبنان نیز بر این امر تأكید كرده است.

پیمان طائف كه در سال 1989میلادی در شهر طایف عربستان بین سران سیاسی لبنان منعقد شد و به درگیری‌های داخلی این كشور پایان داد.


برچسب ها: میقاتی ، لبنان ، حزب الله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار