رژیم صهیونیستی ، برخورد نژاد پرستانه ای را با سیاهپوستان آغاز کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، روز گذشته سودانی تبارهای مقیم اراضی اشغالی تظاهرات کردند.
این تظاهرات مصداق دیگری است دال بر اینکه اسرائیل حقوق بشر را نقض می کند زیرا این تظاهرات در اعتراض به سیاستهای جدید مهاجرتی اسرائیل بود. تل آویو دهها مهاجر سیاهپوست را بازداشت کرده است و می خواهد آنها را به کشورهای اصلی شان بازگردانده شوند.
با اجرای این طرح جنجالی ، دهها هزار نفر از سیاهپوستان در اسرائیل به اردوگاههای مخصوص مهاجران انتقال پیدا می کنند و چندین سال در آنجا می مانند بدون آنکه اتهامی ضد آنها مطرح شود و در نهایت به وطن اجدادی خودشان بازگردانده می شوند.
بخش اعظم مهاجران بازداشت شده از کشورهای افریقایی سودان و اریتره هستند. این افراد بخشی از شصت هزار مهاجر آفریقایی هستند که قرار است از اسرائیل بیرون رانده شوند.
روز گذشته حدود 500 سودانی تبار در اسرائیل تظاهرات کردند تا اعتراض خود را به این طرح اعلام کنند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات از کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد خواستند تا مسوولیت پذیر باشد و درباره آنها کاری انجام بدهد.
یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت: باید کنوانسیون ژنو درباره آوارگان و مهاجران اجرا شود. باید حقوق سودانی تبارها در اسرائیل به رسمیت شناخته شود و آنها از خدمات درمانی و آموزشی بهره مند باشند.
مقامات اسرائیل می گویند این مهاجران ، تهدیدی برای هویت یهودی اسرائیل به شمار می روند. شماری از سودانی هایی که از بحران انسانی و درگیری های جاری در منطقه دارفور در کشورشان فرار کرده اند به اسرائیل گریخته اند. آنها در اسرائیل با موجی از خصومتها مواجه هستند که سیاهپوستان را به صورت عام و سیاهپوستان فقیر در جنوب تل اویو را به صورت خاص هدف گرفته است. یکی از این مهاجران سیاهپوست می گوید که نیروهای اسرائیلی حتی در خیابان هم به آنها حمله می کنند. سازمان دیده بان حقوق بشر که یکی از نهادهای فعال در زمینه دفاع از حقوق بشر است اعلام کرده است اقدامات اسرائیل در بازداشت مهاجران سیاهپوست و زندانی نگاه داشتن آنها برای مدت طولانی، نقض آشکار حقوق اساسی انسانی آنهاست. دیده بان حقوق بشر از مقامات اسرائیل درخواست کرده است اجرای سیاست مذکوررا متوقف کند و هشدار داده است این سیاست می تواند سبب خشم سیاهپوستان مقیم اسرائیل شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار