معاون محیط دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حساسیتی که در دریای خزر در برابر، آلودگی نفتی داریم چندین برابر آلودگی خلیج فارس است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، کرباسی با اشاره به اهمیت پهنه های دریايی اظهار داشت: در خلیج فارس روزانه حدود 55 هزار نفت کش و 17 میلیون بشکه تردد می کند که اگر چنانچه آلودگی نفتی به وجود آورند هر 5 تا 6 سال یک خودآلایی تولید می شود، اما اگر در دریای خزر آلودگی نفتی صورت گیرد این آلودگی از بین نخواهد رفت.
 وی با بیان اینکه آلودگی در دریای خزر بسیار حساس است تصریح کرد: از یک میلیون فک موجود در دریای خزر فقط 100 هزار عدد باقی مانده که بخشی از آن مربوط به صید و قسمت اعظم آن مربوط به آلودگی نفتی است.
کرباسی اظهار داشت: 3 پروتوکول درباره دریای خزر در راه است که اگر به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد کمک زیادی به محیط زیست دریایی کشور خواهد شد.
 وی بیان کرد: محقق شدن این طرح نیازمند یک حرکت ملی است و این اقدام موثر بدون همکاری سازمان های دیگر امکان پذیر نیست.
کرباسی با اشاره به اینکه همیشه خطر آلودگی نفتی و آسیب دیدگی سواحل ایران وجود دارد خاطر نشان کرد:در کنار عوامل ذکر شده ، پدیده های نو ظهور در طبیعت دریای خزر از جمله تولید ریز گرد ها بر روی دریای خزر و فعل وانفعالات شیمیایی از عوامل اصلی تخریب محیط زیست دریای خزر است./ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار