یک كارشناس مسایل سياست خارجي گفت: با توجه به اوضاع داخلي سوريه، افق اجرايي طرح کوفی عنان و موفقيت آن در اصلاحات سوریه براي افکار عمومی مبهم است.

سيد هادي سید افقهي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحولات اخیر سوريه گفت: با توجه به طرح کوفی عنان تحولات اخير در سوريه را مي توان از دو دیدگاه بررسی کرد ابتدا اینکه از نظر اجرايي اين طرح تا چه اندازه مي تواند با موفقيت اجرا شود و دوم اینکه شرایط فعلی سوریه تا چه اندازه برطرح کوفی عنان تاثیر گذاشته است.

وي تصريح كرد: شورشیان مسلح و مخالف با دولت سوریه سعی دارند با حمایت غرب و برخی کشورهای مرتجع عرب منطقه طرح کوفی عنان را که با اصلاحات صورت گرفته توسط بشار اسد روند مثبتی را دنبال می کرد  باشکست مواجه کنند و نشان دهند که این طرح هیچ نتیجه مثبتی در حل بحران های سوریه نخواهد داشت.

سید افقهی افزود : ناظران بين المللي نظارت كاملي برعملكرد ارتش سوريه دارند و این درحالي است كه گروه هاي مسلح به راحتی سلاح هاي سبك و نيمه سنگين در اختيار دارند و علیه غیر نظامیان به کار می گیرند.

اين كارشناس سیاست خارجی در پايان خاطر نشان کرد: با توجه به اوضاع داخلي سوريه، افق اجرايي طرح کوفی عنان و موفقيت آن براي افکار عمومی مشخص نشده اما با توجه به فشار کشورهای موافق با طرح اصلاحات  اینگونه به نظر می رسد که طرح کوفی عنان با روند موفقیت آمیزی اجرا شود که این امر مستلزم گفتگو میان طرف های درگیر در اوضاع سوریه است./پ2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار