دادگاه تجدید نظر شهر "مارسی" حکم دادگاه پیشین به مورخ اکتبر2011، مبنی بر اینکه هرگونه ساخت و ساز مسجد در این شهر ممنوع است را ملغی اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سایت خبری «Ajib» و «Saphirnews»، براساس این حکم جدید، مجوز اولیه پروژه بزرگ احداث مسجد در مرکز شهر مارسی صادر شد. این حکم تجدید نظر بنا به دادخواست شورای عاملین این پروژه بزرگ موسوم به "(AGMM)"صورت گرفته است.

* اما چرا این پروژه تا حد اهمیت دارد؟
دراین طرح، بزرگترین مسجد فرانسه در مارسی بنا خواهد شد. بنابر نقشه اولیه، سالن اصلی نمازخانه درفضایی به مساحت 2500 مترمربع با ظرفیت 7 هزار نمازگزار ساخته می شود؛ مناره مسجد نیز به ارتفاع 25 متر در نظر گرفته شده است. ازسایر امکانات این پروژه، می توان به کتابخانه، سالن غذاخوری، چایخانه و مدرسه علوم قرآنی اشاره کرد. هزنیه ی اولیه احداث این بنا، حدودا 22 میلیون یورو تخمین زده شده است.


* منابع تامین هزنیه های این پروژه
انجمن اتباع "کومور"ساکن در مارسی، با حدود 60 تا 70 هزار عضو، مبلغ 60 هزار یورو را در اکتبر 2009 به صندوق پروژه واریز کرد. همچنین دولت الجزایر نیز مبلغ 167 هزار یورو را به احداث این بنا اختصاص داده است.

* شروع مجدد مراحل اجرایی
پس از رای اولیه دادگاه در دسامبر 2011، روند اجرایی این پروژه متوقف شده بود و فی الحال هم گرچه رای دادگاه تجدید نظر در مرحله اول به نفع مسلمانان صادرشده، اما نتیجه نهایی در 14 ژوئن اعلام می شود. چنانچه رای صادره به نفع مسلمانان صادر شود، به احتمال زیاد از سپتامبر سال جاری، این پروژه برطبق برنامه قبلی اجرا خواهد شد و در آینده ی نزدیک، شاهد گشایش این مسجد در منطقه 15 مارسی خواهیم بود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار