عمر مفید سد مخزنی سپیدرود پایان یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گيلان ، مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به کاهش ذخیره آب پشت سد سپیدرود ؛ پایان عمر مفید و انباشته شدن رسوبات و گل ولای در بستر دریاچه سد را دلیل این کاهش اعلام کرد.

سیف‌الله آقابیگی؛ به 50 سال استفاده از سد سفیدرود اشاره کرد و یادآور شد: شبکه آبیاری سد سفیدرود از قدیمی‌ترینشبکه‌های کشور است.

وی ، با بیان اینکه ذخیره آب پشت سد سفیدرود از یک میلیون و 750 هزار مترمکعب به یک میلیون و 70 هزار متر مکعب کاهش پیدا کرده است، گفت: عمر مفید سد سفیدرود به پایان رسیده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان کاهش کیفیت و کمیت آب سد سفیدرود را از چالش‌های بخش آب استان دانست و گفت: توزیع نامناسب بارندگی و ورود پسماندها به منابع آبی از دیگر چالش‌های استان است.

این مقام مسئول ،با بیان اینکه 92 درصد منابع آبی در گیلان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود ، تامین آب برای مصارف کشاورزی را از وظایف آب منطقه‌ای گیلان اعلام و خاطرنشان کرد: گیلان از استان‌های کوچک و با تراکم بالا است و متوسط بارش سالانه باران در گیلان یک‌هزار و 70 میلی‌متر است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه این استان 55 رودخانه دایمی دارد، افزود: برای تامین آب موردنیاز بخش های کشاورزی و سایر مصارف استان در حال حاضر 228 پروژه توسط این سازمان در دست اجراست. / ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.