بدگماني مردم فرانسه به دولتمردان علت مشارکت ضعيف در انتخابات بود

بدگمانی بسیاری از فرانسویها به سیاستمداران در اوج بحران اقتصادی موجب شده شمار قابل توجهی از رای دهندگان به پای صندوق های رای نروند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی اف ام تی وی فرانسه ، برنار سانانس مدیر موسسه نظرسنجی سی اس ای افزود: بر اساس نتایج دور اول و نیز نیت پرسش شوندگان قبل از دور دوم انتخابات می توان پیش بینی کرد که حزب سوسیالیست بیش از 289 نماینده در پارلمان به دست می آورد که این مسئله یعنی کسب اکثریت مطلق برای دولت فرانسوا اولاند.
وی ادامه داد نکته جالب توجه دیگر در دور اول انتخابات این است که وزیران کابینه ژان مارک ارو که در انتخابات پارلمانی شرکت کرده بودند، نسبتا خوب از پس اوضاع برآمدند. این یعنی نخستین گامهای دولت با رای نسبتا مثبت مردم مواجه شده است. ژان مارک ارو در دور اول به پیروزی رسید . شش وزیر دیگر این کابینه نیز در دور اول پیروز شده اند و همه وزیران نامزد دیگر در دور اول پیشتاز هستند.
وی افزود حزب راستگرای افراطی جبهه ملی ممکن است در انتخابات پارلمانی بین یک تا سه نماینده به مجلس بفرستد. مارین لوپن رئیس این حزب در منطقه پادکاله پیشتاز است. سه نامزد دیگر این حزب نیز بیش از بیست درصد آرا را به دست آورده اند. اینک باید دید آیا رای دهندگان راستگرای حزب او ام پ از نامزد جبهه ملی در برابر نامزد سوسیالیستها حمایت خواهند کرد یا خیر؟
برنار سانانس ادامه داد نکته مهم دیگر میزان عدم مشارکت در انتخابات است که رکورد جدیدی به ثبت رسانده است. این نشانگر بدگمانی بسیاری از فرانسویها به سیاستمداران در دوره بحران اقتصادی است.
حزب راستگرای او ام پ را می توان بازنده بزرگ عنوان کرد زیرا پیشتر به کمک اتحاد با حزب راستگرای میانه جنبش دموکراتیک می توانست در پارلمان حائز اکثریت شود اما با فروپاشی این جنبش و نیز پیشروی های حزب جبهه ملی می توان گفت او ام پ در پارلمان تنها شده و کسب اکثریت آرا برایش بسیار دشوار خواهد بود.
برچسب ها: فرانسه ، مشارکت ، بدگمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار