شیطون بازار اسم بازاری است که در گوشه ای از جنوب پایتخت دایر است و در آن می شود از شیر مرغ تا جان آدمیزاد یافت بازاری که پای تهیه کنندگان سینما و تلویزیون هم به آن باز شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، شیطون بازار که سالهاست در خیابان خلازیر منطقه نوزده که این روزها اسمش شده "سهیل" دایر است و روزانه صدها نفر خریدار و فروشنده به آن رفت و آمد می کنند محلی است برای خرید و فروش لوازم و اجناس دست دوم!
 خلازیر بزرگ ترین مرکزی است که لوازم دست دوم از هر گوشه شهر در آن جمع می شود و خرید فروش می شود.
 لوازم قدیمی و گاها کمیاب، دندان مرده ، سکه های دوران قاجار، اسباب منزل و هزار یک قلم جنس جور واجور که شاید در هیچ نقطه شهر پیدا نشود را می توان در خلازیر یافت.
دستفروش های خلازیر هم که بعضی از آن ها کار کشته اند و گروهی از آن ها مافیایي را برای خرید اجناس دزدی تشکیل داده اند و به حالشان فرقی ندارد جنسی که می خرند دزدی است یا نه!
 البته ناگفته نماند که کسبه و مغازه داران این خیابان هم افراد شرافتمندی هستند که لوازم نو و دست دوم عرضه می کنند.
اجناسی که روزانه سمسار ها از سطح شهر خریداری می کنند به خلازیر می آید و بخش عمده ای از آن ها بارگیری شده و روانه شهرستان های دور و نزدیک می شود.
 بله ، خلازیر این روزها حتی محل رفت و آمد گروهی از تهیه کنندگان فیلم ها و سریالها هم شده که برای تامین دکور مورد نیاز خود به آنجا مراجعه می کنند.
افزایش رفت وآمد خریداران و فروشندگان لوازم دست دوم شهرداری منطقه 19 را برآن داشته که ساماندهی خیابان خلازیر را یکی از اقدامات جدی خود در سالجاری عنوان کند.
 عباداله فتح الهی شهردار منطقه 19 در این مورد به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: شرایط خلازیر نسبت به سال  گذشته بهتر و مناسب تر شده و تامین روشنایی آن از اقدامات اجرایی در راستای ساماندهی آن است.
 وی ادامه داد: امسال تلاش بر آن داریم که هیچ خیابانی در منطقه تاریک نماند و پروژه روشنایی این خیابان هم بزودی آغاز خواهد شد.
با ساماندهی این خیابان افراد بیشتر و بهتر می تواند به این خیابان مراجعه کرده و با صرف وقت وهزینه کمتری وسیله مورد نیاز خود را پیدا کنند.
 و شاید روزی شود در چنین جاهایی مثل بعضی از کشورها، خانواده ها خود لوازمی که مورد نیازشان نیست را عرضه می کنند، خانواده های ایرانی هم خود لوازم دست  دوم خود را بفروش ببرند تا هم برایشان به صرفه تر بوده وهم خیال خریداران از بابت اجناسی که خریده اند راحت تر باشد./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۱:۰۲ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
سلام--چند وقتی که بازار خلایزیر تهران(جمعه بازار) به خاطر مخالفت شهرداری جمع شده---دوستان اگه کسی اطلاعی درمورد این بازار ومکان دیگر ان دارد خوهشا اطلاع بده---ممنون
Germany
hamidesfani
۱۳:۳۲ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سیروس
۰۰:۰۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
تو رو خدا جمع نشود خرج زندگی مون از این جاست
آخرین اخبار