پس از حملات لفظی کره شمالی به همسایه جنوبی خود و تکذیب اینکه می خواهد برای سومین بار یک آزمایش هسته ای انجام دهد، دولت آمریکا به آن کشور در مورد بیان اظهارات تحریک آمیز هشدار داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از هفته ها تردید در مورد اینکه کره شمالی در تدارک انجام سومین آزمایش هسته ای خود است، پیونگ یانگ ضمن اعلام اینکه فعلا چنین قصدی ندارد، کره جنوبی را به تحریک این رژیم برای انجام چنین آزمایشی متهم کرد.
ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفت : قطعا وقتی پیونگ یانگ می گوید قصد ندارد آزمایش موشکی انجام دهد، خبر خوبی است ولی در عین حال ما باز هم از این رژیم می خواهیم از هرگونه تحریک از جمله لفاظی های تحریک آمیز علیه همسایه جنوبی خود پرهیز کند؛ کره شمالی این را هم باید بداند که ما اعمال این رژیم را قضاوت می کنیم نه حرفهایش را.
تصاویر ماهواره ای این تصور را ایجاد کرده است که کره شمالی در حال توسعه توانایی های هسته ای خود است و برخی تحلیلگران می گویند کیم جونگ اون رهبر جدید این کشور، پس از ناکام شدن آزمایش موشکی ماه آوریل این کشور، تلاش دارد بار دیگر توانایی نظامی خود را به رخ دیگران بکشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار