رئیس امور عشایر گچساران گفت: بیشترین جمعیت عشایری کهگیلویه و بویراحمد متعلق به گچساران بوده و این امر برنامه‌ریزی بهتر در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به عشایر را ضرورت می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران یاسوج بهمن آزادی در اولین جلسه شورای عشایر گچساران افزود : عشایر مردمان استکبار ستیزی هستند که با از جان گذشتگی‌ها و دلاورمردی‌های خود در جبهه‌های جنگ و با تولیدات دامی و کشاورزی خود در جبهه‌های اقتصادی خوش درخشیده‌اند.
رئیس امور عشایر گچساران ابراز داشت: بر اساس ماده پنجم آئین‌نامه ساماندهی عشایر، همه دستگاه‌های اجرایی موظف به هزینه‌ کردن بخشی از اعتبارات خود در مناطق عشایری هستند.
آزادی با اشاره به لزوم کمک همه دستگاه‌های اجرایی برای ساماندهی امور عشایر گفت: خدمات‌رسانی به عشایر گچساران در حد مطلوب و ایده‌آل نبوده و تعداد کمی از ادارات و نهادهای گچساران در این زمینه همکاری می‌کنند.
وی با اشاره به روند مطلوب خدمات‌رسانی به مناطق عشایری گچساران در دو سال اخیر، از توجه فرماندار گچساران به امور عشایر قدردانی کرد.
آزادی یادآور شد: در سال‌های اخیر خدمات و امکانات ارزنده‌ای برای مناطق عشایری گچساران در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: همگام با توسعه مناطق روستایی باید مناطق عشایر نیز توسعه یافته و شاخص‌های برخورداری متناسب با روستاها توسعه یابد./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.