مدیر کل‌آموزش فنی وحرفه ای استان خوزستان از تعیین صلاحیت فنی 2 هزار و 523 نفر از کارگران صنعت ساختمان در این استان خبر داد.

 رحمان قلاوند در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: این آزمون به صورت هماهنگ در 8 حوزه و 32 حرفه ویژه صنعت ساختمان از قبیل بنای، سفت کار آرموتوربند، کچ کار، سنگ کار، کاشی کار و بتن ساز اجرا شده است و شرکت کنندگان در صورت سبک حد نصاب نمره پروانه در مهارت دریافت می کند.
 وی افزود: کارگرانی که در آزمون تعیین سطح مردود شوند می توانند برای گذراندن دوره آموزشی رایگان به مراکز آموزش مراجعه کنند.
 قلاوند به مزایای دریافت پروانه مهارت اشاره کرد و اظهار داشت: با شروع برنامه پنجم توسعه اقتصادی،  اجتماعی و فرهنگی کشور، داشتن پروانه مهارت فنی ، شرط اشتغال کارگران در کارگاه های ساختمانی خواهد بود.
 مدیر کل‌آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان خاطر نشان کرد: شرط بهره مندی کارگران  ساختمانی از مزایای بیمه تامین اجتماعی نیز داشتن پروانه مهارت فنی است هم چنین شخصیت های حقیقتی یا حقوقی می توانند ضمن عقد قرارداد با فنی و حرفه ای دراجرای این طرح همکاری کنند.
در ادامه مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان از شرکت بیش از 6 هزار و پانصد نفر در آزمون های سنجش مهارت این استان  خبر داد واظهار داشت: آزمون سراسری سنجش مهارت در حوزه های کارآورزی مراکز ثابت آموزشی، صنعت ساختمان و آزمون های مثبتی به تقاضای بخش های مختلف اقتصادی برگزار شد.
وی افزود: آزمون های سنجش مهارت متقاضیان بخش های اقتصادی ، صنعت ساختمان، صنایع دستی، فرش زنان با حضور یک هزار یک هزار و 53نفر برگزارشد.
 هم چنین در آزمون پایان دوره کار آموزی مراکز آموزش فنی وحرفه ای دولتی و آموزشگاه های خصوصی تعداد 5 هزار و 541 نفر شرکت کردند/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار