صدها سوداني در اعتراض به موج گسترده بازداشت و اخراج توسط رژيم صهيونيستي تظاهرات کردند

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، تظاهرکنندگان سیاهپوست در سخنانی خود را آواره اعلام و کمیساریای عالی رسیدگی به آوارگان سازمان ملل متحد را مسئول برخورد و رسیدگی به اقدامات اسراییل عنوان کردند.

سودانی ها با امضای طوماری از مقامات اسراییلی که از امضا کنندگان معاهده پذیرش آوارگان در ژنو هستند درخواست کردند حقوق اولیه آوارگان را رعایت کنند.

فعالان حقوق بشری در اسراییل نیز ضمن اعلام حمایت از سیاهپوستان، برخورد با آنها را محکوم کردند.

مقامات صهيونيست برای تشویق سیاهپوستان در جهت خروج ، مبلغ هزار یورو برای هر فرد داوطلب تعیین کرده است.   

مقامات صهيونيست روز دوشنبه اعلام کردند در طرحی جنجالی موسوم به "طرح اضطراری"، بازداشت و اخراج مهاجران آفریقایی را آغاز کرده اند.

راستگرایان افراطی اسراییلی هزاران مهاجرآفریقایی را تهدیدی برای وجه ملت یهود و غده سرطانی خوانده اند.

رادیو اسراییل نیز اعلام کرد؛ دهها مهاجر سیاهپوست که بیشتر آنها را زنان و کودکان که عمدتا از شهروندان سودان جنوبی هستند در منطقه تفریحی و ساحلی ایلات بازداشت شده اند. این در حالیست که مقامات اسراییلی این فرصت را به مهاجران برای امضای تعهد نامه ای مبنی بر خروج داوطلبانه از اسراییل داده اند.

وزارت کشور رژيم صهيونيستي در اعلامیه ای از بازداشت 80 مهاجر آفریقایی خبرداد. مسئولان اسراییلی تلاش می‌کنند تا 60 هزار مهاجر آفریقایی را که بسیاری از شهروندان آنها را به دیده تهدیدی برای وجه ملت یهود می انگارند ، اخراج کنند.

تحلیلگران معتقدند اخراج و بازداشت مهاجران در بسیاری از مناطق جهان از جمله اسراییل که ساکنانشان را مهاجران و آوارگان تشکیل میدهند، باعث لطمه به وجه بین المللی آنها می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار