مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادكشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تولید ماهی قزل آلا در استان سالانه بین 15 تا 20 درصد رشد دارد.



به گزارش  خبرنگارباشگاه خبرنگاران شهرکرد:
'اسماعیل پیرعلی' با بیان رشد دو برابری تولید ماهی قزل آلا در سال های اخیر افزود: استان چهارمحال وبختیاری بابیشترین میزان تولید ماهیان سردابی كشور طی پنج سال متوالی رتبه ی اول را در این زمینه در كشور كسب كرده است .
وی گفت: سال گذشته 16 هزارو 250 تن ماهی قزل آلا در استان چهارمحال و بختیاری تولید شد در حالی كه سال های 84 و 85 این میزان هفت هزار و 500 تن بود.
وی اختصاص اعتبارات و همکاری بهره برداران و سرمایه گذاران در افزایش بهره وری را از دلایل عمده افزایش تولید ماهی در استان دانست .
پیرعلی، اردل، لردگان، كیار و كوهرنگ را از مراكز مهم پرورش ماهی استان عنوان و تصریح كرد: امید است با تلاش مضاعف بهره برداران و اختصاص اعتبارات بیشتر به این بخش ، تولید ماهی استان در سالجاری بیش از این افزایش یابد .
پیرعلی با بیان متوسط سودسالانه 36 درصدی حاصل از پرورش قزل آلا دراستان افزود: این میزان سود انگیزه ی سرمایه گذاران را برای فعالیت و ایجاد اشتغال در این زمینه افزایش داده است.
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد كشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: چهارهزار نفر دراستان در زمینه پرورش و تولید ماهیان سردابی فعالیت دارند./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.