افت بهاي مسکن در شماري از مناطق و كشورهاي جهان به خوبي نمايان بوده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران؛ باتوجه به کاهش بهاي جهاني نفت در يک ماه اخير و افت شديد بهاي مصالح ساختماني در برخي نقاط جهان و البته بحران يورو، بهاي مسکن از افت قابل ملاحظه اي در ماه ژوئن و 3 ماهه اول سال و حتي 3 ماهه دوم سالجاري ميلادي که به پايان آن نزديک مي شويم برخوردار بوده، به همين منظور قصد داريم به بررسي افت بهاي جهاني مسکن در سراسر جهان بپردازيم:

1- ابتدا به قيمت مسکن اسپانيا مي پردازيم که ميانگين قيمت مسکن کشور اسپانيا نسبت به 3 ماهه آخر سال 2011 از کاهش 2.9 درصدي برخوردار بوده و نسبت به همين ماه در سال گذشته 7.3 درصد افت داشته است.

2- ماريو دراگي رئيس بانک مرکزي اروپا نيز تاکيد کرده، ميانگين قيمت مسکن در پرتغال، يونان، ايرلند کاهش ويژه اي داشته و انتظار افت بيشتر قيمت ها نيز مي رود.

3- ميانگين بهاي مسکن در شهرهاي استراليا در 3 ماهه اول سال جاري ميلادي در مقايسه با مدت مشابه سال 2011، 1.4 درصد افت و در ماه مي 6.1 درصد افت داشته است.

4- در ولز ميانگين قيمت مسکن در ماه مي نسبت به ماه آوريل از افت 4.2 درصدي برخوردار بوده است. در ماه مي قيمت مسکن بطور ميانگين در شهرهاي انگليس نزديک به يک درصد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته و در لندن 50 درصد نسبت به پيش از آغاز بحران کاهش داشته است.

5- شاخص ميانگين قيمت مسکن آمريکا موسوم به اس اند پي چيرل که مربوط به 20 شهر بزرگ آمريکا مي باشد، از افت قابل ملاحظه اي در ماه مي و آوريل برخوردار بود و بهاي مسکن در آتلانتا 18 درصد افت داشته و همچنين به گونه اي قيمت مسکن در شهر بلومينگتون ايالت اينديانا افت داشته که يک خانه مبله نوساز با تمامي تجهيزات را با 5 هزار دلار مي توانيد خريداري کنيد.

6- کاهش قيمت مسکن در دبي امارات و کراچي پاکستان در ماه مي و آوريل و به خصوص روزهاي ابتدايي ماه ژوئن، افت داشته است.

7- ميانگين کاهش قيمت مسکن در سراسر شهرهاي چين به 2.3 درصد در ماه مي و آوريل رسيده است.

8- به نقل از پايگاه اينترنتي گلوبال پراپرتي گايد با افت شديد بهاي جهاني مسکن، يک خانه 120 متري نوساز با تمامي امکانات و مبله را به ميانگين قيمت در امارات به قيمت 3393 دلار، مصر 1025 دلار، اردن 1106 دلار، مراکش 2101 دلار، لبنان 3223 دلار را مي توان خريداري کرد.

9-همچنين ميانگين بهاي مسکن در بلغارستان طي 5 ماهه ابتدايي امسال نسبت به سال گذشته 38 درصد افت داشته است.

گزارش از علي جواهرچي

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار