مدیرعامل شرکت شیر پگاه خوزستان از تامین بیش از 80 درصد شیر مورد نیاز کارخانه های خوزستان از خارج استان خبر داد.


منصور شاکریان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار کرد: با توجه به کمبود واحدهای دامپروری، شیر تولید شده در استان نمی تواند جوابگوی نیاز موجود باشد و برای تامین شیر مورد نیاز از خارج از استان اقدام می شود.
وی با اشاره به اینکه شیر یک غذای غیر قابل جایگزین و منبع اصلی تامین کلسیم بدن است، افزود: در این راستا و به منظور تامین نیاز مردم، صنایع شیر ایران از واحدهای دامداری شیری حمایت می کند و حاضر به پیش خرید شیر تولیدی آنان است.
 
شاکریان با اشاره به فعالیتهایی که در این راستا تاکنون به منظور تامین شیر مورد نیاز استان صورت گرفته، گفت: با توجه به پتانسیلهای موجود در پادگانهای مختلف به سپاه استان خوزستان پیشنهاد شده نسبت به تاسیس واحدهای دامپروری اقدام کنند.

وی افزود: در این راستا مقرر شده، یک هزار و 200 نفر از بازنشستگان با دریافت امکاناتی نسبت به احداث دامپروری اقدام کنند به گونه ای که سپاه محل را تامین کند و شرکت شیر پگاه نیز با پیش خرید شیر تا پنج سال با این دامپروری ها همکاری داشته باشد.

شاکریانف تامین تسهیلات مورد نیاز متقاضیان را از سوی پگاه از دیگر امکانات این طرح عنوان کرد و گفت: به این ترتیب اولین دامپروری با مشارکت شرکت شیر پگاه و سپاه خوزستان در حال طی کردن مقدمات اجراست.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگسازی در خصوص مصرف شیر، از برگزاری جشنواره شیر کشور در اهواز خبر داد و افزود: این جشنواره در آذر ماه سال جاری با همکاری معاونت غذا و دارو و همکاری و هماهنگی دانشگاه های علوم پزشکی خوزستان، هرمزگان، قشم و کیش برگزار می شود.

مدیرعامل شرکت شیر پگاه استان خوزستان به برگزاری 154 برنامه فرهنگی در سال گذشته به منظور فرهنگسازی در راستای مصرف شیر اشاره کرد و افزود: در این راستا برای 156 هزار نفر آموزش هایی صورت گرفت و رتبه اول را در کشور کسب کردیم.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره های ضمن خدمت، دوره های آموزشی ویژه مدارس در رده های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان، نواختن زنگ شیر در مدارس و برپایی همایشهای متعدد در راستای تبیین نقش شیر در سلامت و تغذیه خانواده ها از برنامه هایی است که برای سال جاری پیگیری می شود./س
برچسب ها: تامین ، شیر ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.