مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری نخستین اکسپو یا نمایشگاه و فروشگاه آثار هنری و صنایع دستی این استان از 28 خرداد به مدت یک هفته خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان؛غلامرضا منتظری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان امروزدر جمع خبرنگاران گفت: نخستین اکسپو یا نمایشگاه و فروشگاه آثار هنری و صنایع دستی این استان از 28 خرداد روز مبعث پیامبر به مدت یک هفته در استان برپا می شود.
وی افزود: در نخستین اکسپو یا نمایشگاه و فروشگاه آثار هنری و صنایع دستی استان گلستان حدود 300 اثر هنری تولید شده هنرمندان و پدیدآورندگان استان در بخش های عکس، خوشنویسی، هنرهای تجسمی، سفال، معرق، منبت و صنایع دستی به نمایش گذاشته می شود.
منتظری با اشاره به اهداف این برنامه، تصریح کرد: معرفی توانمندی ها و قابلیت های هنرمندان و پدیدآورندگان آثار هنری استان و فراهم آوردن زمینه حمایت از آثار و تولیدات هنری با توجه به نامگذاری سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از اهداف برگزاری این اکسپو است.
وی با بیان اینکه با موافقت استاندار گلستان مقرر شد در شورای اداری استان، خرید آثار هنری هنرمندان به عنوان یک مصوبه جدی قلمداد شود، گفت: بر اساس دستورالعمل، همه دستگاه های اجرایی که از اعتبار تملک دارایی برخوردار هستند نسبت به خرید آثار این اکسپو مبادرت کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه برگزاری این اکسپو فرصت مغتنمی برای معرفی و فروش آثار هنرمندان است، افزود: این نمایشگاه 28 خرداد با حضور معاونان استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی افتتاح می شود
./س

برچسب ها: اکسپو ، هنر ، صنایع دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.