واکنش بهارستان به مقصرسازي مجلس در افزايش قيمت نان

عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس در واکنش به مقصرسازي مجلس در مسئله افزايش قيمت نان گفت: افزايش قيمت نان ربطي به مجلس نداشته و عدم کنترل تورم علت اصلي اين افزايش قيمت است.


موسي الرضا ثروتي نماينده مردم بجنورد، مانه، سملقان و جاجرم در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در واکنش به مقصرسازي مجلس در مسئله افزايش قيمت نان، گفت: برخي ها معتقدند تکليفي که مجلس در قانون بودجه در مورد افزايش قيمت خريد تضميني گندم تعيين کرد موجب شده قيمت نان افزايش يابد اما اين ادعا صحت نداشته و عدم کنترل تورم، علت اصلي افزايش قيمت انواع نان است.

عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس با بيان اينکه افزايش قيمت نان آزاد شده و همانند ساير کالاهاي آزاد ديگر از قبيل مسکن و... تحت تأثير تورم بوده و به تبع آن افزايش قيمت خواهيم داشت، تصريح کرد: البته اختصاص يارانه بخش آرد و نان کشور که در قانون بودجه 91 چهار هزار ميليارد تومان درنظر گرفته شده است، در اختيار دولت بوده و دولت مي تواند با اختصاص اعتبارات لازم در اختيار نانواها يا مردم، بازار نان و آرد کشور را کنترل کند.

منتخب مردم بجنورد در مجلس نهم خاطرنشان کرد: برخي ها به صورت مغرضانه يا از روي عدم آگاهي دست به تخريب مجلس زده و اين بار نيز با فزايش قيمت نان را به مجلس و نمايندگان نسبت داده اند.

ثروتي همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا همزمان با اجراي فاز دوم هدفمند سازي يارانه ها افزايش قيمت مجدد در بخش آرد و نان خواهيم داشت، گفت: افزايش مجدد قيمت انواع نان مستلزم تصميم دولت بوده و با استناد به افزايش قيمت ساير آيتم ها همچون حامل هاي انرژي، حق بيمه و... درخصوص افزايش يا عدم افزايش مجدد قيمت نان تصميم گيري خواهد شد./گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار