درپی قطع پخش برنامه های شبکه خبری العالم روی ماهواره عرب ست، رژیم بحرین در بیانیه ای خواهان قطع شبکه های برون مرزی ایران روی این ماهواره شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، دولت بحرین اواخر ماه گذشته اعلام کرد که پخش برنامه های تمام شبکه های خود روی ماهواره عرب ست را از اول ماه ژوئن جاری در اعتراض به آنچه آن را "نقض قوانین و تخلفات شبکه های ایران" خواند، متوقف خواهد کرد.

موسسه ارتباطات ماهواره ای عربی "عرب ست" اخیرا بعد از مدتی سکوت با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این موسسه را "وارد بحث و جدل های سیاسی و دینی کرده اند که هیچ ارتباطی با آن ندارد".

این بیانیه افزود که موسسه عرب ست موضوع را در نشست مجمع عمومی خود در ماه مه سال جاری مطرح کرد و عرب ست از زمان برگزاری این نشست تلاش های بی وقفه و غیرعلنی را برای قطع پخش برنامه های شبکه العالم از فهرست شبکه های برون مرزی ایران روی ماهواره عرب ست انجام داد تا از این طریق از جوانب حقوقی و قرارداری حفاظت شود.

اداره امور اطلاع رسانی بحرین نیز در بیانیه ای این "توضیحات عرب ست درباره پخش شبکه های ایران روی این ماهواره " را نپذیرفت و در بیانیه ای اعلام کرد: عرب ست مسئول نظارت بر محتوای رسانه ای و اتخاذ اقدامات لازم برای بستن شبکه های تلویزیونی ماهواره ای متخلف است.

این بیانیه بار دیگر با طرح ادعای واهی علیه شبکه های برون مرزی ایران، ادامه تخلفات شبکه های برون مرزی ایرانی روی ماهواره عرب ست را غیرقابل قبول خواند واضافه نمود: بحرین و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از کشورهای بنیانگذار موسسه عرب ست هستند و بیش از 60 درصد سرمایه آن را در اختیار دارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار